Megint kitört a botrány, hogy mindenféle polgármesterek a környékbeli lakosok hátsóját lefetyelve a fesztivál életére törnek. Hogy hangos, meg egyebek, menjen a városból. Ez sajnos csak részben igaz. Hangosnak hangos, ez nem kérdés de kit érdekel? Ha Alaior (és Menorca egész szigetének) lakossága kibírja 5-95 éves korig hogy a falujában egy évben egyszer péntektől hétfőig hajnali ötig akkora ricsaj van az ablaka alatt, hogy ahhoz képesz egy kilométerekre levő metálsátor egy kolostor könyvtára, rezesbandák, hömpölygő részeg tömeg, koncertek, sőt, még kinn ül az ajtaja előtt és részt vesz az eseményekben, akkor a magyar ember (elvileg ugyanúgy Homo Sapiens Sapiens) szintén képes erre. Pont. Csak rá kell erőszakolnia magát a kultúrált, toleráns életmódra, de egy hétig ez még nem okoz maradandó károsodásokat a bigott kis lelkében.
Ettől függetlenül a fesztiválnak, ami az ország kevés igazi húzórendezvényei közé tartozik (francnak kell a Nemzeti Vágta a Sziget mindent elláthatna, amit az a szerencsétlen cirkusz szeretne, sokkal jobban) vagy meg kéne változnia vagy elköltöznie. Hála a szervezők idióta megalomániájának, a Hajógyári sziget már kicsi a rendezvények. Valamiért úgy gondolják, hogy minden évben legalább két új színpadot kell betuszkolni, és ez egyszerűen hülyeség, ami nem sokszínűséget eeredményez, hanem középszerűséget, túlzsúfoltságot és pénzt meg energiát vesz el a többi színpadtól. Amikor egy külföldi ismerősömnek megemlítettem, hogy kb. ötven különféle sátor és színpad van, akkor alig hitte el. Három éve, amikor legutoljára voltam, már egy darab kis mezőcske nem volt (egy szabadtéri fesztiválon!) ahol le lehetett volna heveredni és csak úgy elleni napközben. Az még nagyobb baj, hogy a sziget minden pontján legalább három koncertet lehet egyszerre hallani, ami megöli a fesztivál zenei voltját. Legyen inkább tíz helyszín, jó távol egymástól, kevesebb lehúzós-vizessörös étkezde-italozda, és akkor maradhat a Hajógyárin, amúgy csak egyre pocsékabb lesz mert hely az már semmi nincs. Illusztrációnak itt van két térkép, az első a Szigeté, a második a hasonló alapterületen (bár más nem annyira hosszúkásan elterülve) működő Electric Picnic-ről:
Vagy csinálja azt, mint a többi fesztivál, keressen egy tanyát valahol a pusztában, egyezzen meg a gazdával, hogy akkor egy hétre elkérnénk a legelőt és terpeszkedjen szét a sokkal nagyobb területen. Az utóbbi esetben a vérnyugdíjasok is megnyugodnának, de mind a rendezvény, mind Budapest sokat vesztene (bár lehet, hogy jól jönne az ország valamelyik kevésbé frekventált pontjának, ha mondjuk ott is történne valami fontos és nem a főváros nyelne le mindent).
Vannak persze egyéb gondok is. A hangosítás pocsék, minden színpad irtózatosan szól, hol túl hangos, hol túl halk és általában csúnyán. Továbbá a szervezők mániája, hogy mindenképp évtizedek óta lecsengett zenekarokat kell húzónévnek használni (Sex Pistols, könyörgöm!), míg az igazán érdekesek sose jönnek (Pl. The Frames vagy Sigur Rós vagy
mondjuk Seu Jorge). Nincsenek nem megrendezett események, amiken a fesztiválozók együtt alkothatnának valamit, ami éppen jön (mint mondjuk az Avalon Inn Glastonbury-ben, ahova bárki besétálhat bármilyen akusztikus hangszerrel kicsit zenélni azzal, aki épp ott van.) Ilyenekre nincs hely, mert minden ki van adva vagy a színpadoknak, vagy az irdatlan méretű reklám-helyszíneknek, illetve a pénzköltőhelyeknek. Nincs hely továbbá semmiféle "odafigyelős" zenének. Amikor Yann Tiersen fellépett, a Színház- és Táncsátorban tette, mert egyszerűen nem volt a több tucatnyi színpad közül egy sem, ahova illett volna. El se tudom képzelni egy Lisa Hannigan vagy Swell Season vagy mondjuk Katie melua hova kerülne, hogy élvezni is lehessen, amit zenélnek.
Az biztos, hogyha azt akarják, hogy tíz év múlva is legyen Sziget fesztivál, akkor sürgősen ki kell találniuk valamit.
Sziget, kicsit bővebben és kevésbé negatívan
2008.06.11. 20:20 Abindarraez
107 komment · 1 trackback
Címkék: zene kult fesztivál sziget véleméyn
A bejegyzés trackback címe:
https://bloom.blog.hu/api/trackback/id/tr11515320
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Life on Earth 2008.06.12. 10:43:41
A nagy és mélyreható sötétség a Sziget körül.Kedves internetező gyerekek. Hadd foglaljam össze néhány magvas és néhány kevésbé magvas gondolatomat a Sziget körül kialakult hisztéria ügyében.Kezdeném azzal, hogy van itt nekünk egy fesztiválunk, amin zeneka…
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
mizie 2008.06.11. 22:15:54
Azért ne tekintsük már a Szigetet "közjó"-nak... üzleti vállalkozás ami tényleg sok turistát csábít ide ami jó, de azért se nem létkérdés se nem a kultúra bástyája amit társadalmilag védeni kéne.
Szem 2008.06.11. 22:21:26
Az a baj, hogy mindenkinek más zenekar az igazán érdekes. Én pl soha nem hallottam a The Frames vagy Sigur Rós vagy Seu Jorge nevét, viszont én is tudnék mondani 3 olyan együttest, amit szívesen látnék és sokan azt sem tudnák kikről van szó, nyilván nem lehet kiszolgálni mindenki ízlését. Ellenben a Sex Pistolst mindketten ismerjük, és gondolom a fesztivál szervezői is így gondolkoznak.
A Sziget azért kénytelen ennyi helyszínt felállítani, mert azzal akar kitűnni a fesztiválok közül, hogy a lehető legtöbb zenei stílust próbálja képviselni, amihez kell a hely... Más kérdés, hogy eleinte multikulturális fesztivál próbált lenni képzőművészeti és irodalmi helyszínekkel, amiket az utóbbi időben sikerült leépíteni.
A Sziget azért kénytelen ennyi helyszínt felállítani, mert azzal akar kitűnni a fesztiválok közül, hogy a lehető legtöbb zenei stílust próbálja képviselni, amihez kell a hely... Más kérdés, hogy eleinte multikulturális fesztivál próbált lenni képzőművészeti és irodalmi helyszínekkel, amiket az utóbbi időben sikerült leépíteni.
Kacska 2008.06.11. 22:29:11
Én 20 éves fejjel azt mondom a Sziget egy nagy betűs SZAR, hülye elkényeztetett gazdag gyerekek játszótere egy hétig. És igen voltam fennt. És igen nagyon nem tettszett. Tele van a tököm az ilyen Sziget ilyen király olyan király arcokkal... A SZIGET SZAR.
aFx 2008.06.11. 22:37:26
ennél nagyobb területen már nem működene a dolog. ha sétáltál már át a metál hammertől (délkeleti sarok) mondjuk a sátradig (északkeleti csücsök), akkor egyet fogsz érteni.
viszont tény, hogy eszméletlen mennyiségű külföldit lehet idecsábítani. és a puszta közepén a dolog nem működne, a szigetnek pont az a különlegessége, hogy város a városban.
létkérdésnek nem létkérdés, de a forma1 se hatalmas kultúrális bástya, mégis hatalmas reklám és plusszbevétel. sziget idején érdemes elmenni a nemzetibe vagy a szépművészetibe, és figyelni az ottalvós hetijegyes arcok mennyiségét... eléggé sok mozog a városban. ha a fesztivál kint lenne a puszta szélén, akkor valszeg a túristák se a városban töltenék a napközbent. értsd, sikerül idecsábítani túristákat. ami közjó. és itt a probléma, hogy 11után nincs koncert, és minél hamarabb van kezdés, annál nagyobb valószínűséggel nem megy városnézni az ifjúság.
a hangosítás legendásan fostalicska (különös tekintettel metal hammer és wan2), kivéve talán a cinetrip és a party sátor (ezt pár éve a hyperspacesek csinálták, ez meglátszott és meg is hallatszott hála égnek). a nagyszínpad változó, volt szerencsém nagyon rosszul és nagyon jól szóló produkcióhoz is.
zeneileg meg eléggé diverz a felhozatal... akiket mondtál, őket nem ismerem (lehet, hogy szegénységi bizonyítvány, lehet, hogy nem), de énse problémázok, hogy breakcore és gabber vonalon nincs flhozatal. a színházat viszont sajnálom.
viszont tény, hogy eszméletlen mennyiségű külföldit lehet idecsábítani. és a puszta közepén a dolog nem működne, a szigetnek pont az a különlegessége, hogy város a városban.
létkérdésnek nem létkérdés, de a forma1 se hatalmas kultúrális bástya, mégis hatalmas reklám és plusszbevétel. sziget idején érdemes elmenni a nemzetibe vagy a szépművészetibe, és figyelni az ottalvós hetijegyes arcok mennyiségét... eléggé sok mozog a városban. ha a fesztivál kint lenne a puszta szélén, akkor valszeg a túristák se a városban töltenék a napközbent. értsd, sikerül idecsábítani túristákat. ami közjó. és itt a probléma, hogy 11után nincs koncert, és minél hamarabb van kezdés, annál nagyobb valószínűséggel nem megy városnézni az ifjúság.
a hangosítás legendásan fostalicska (különös tekintettel metal hammer és wan2), kivéve talán a cinetrip és a party sátor (ezt pár éve a hyperspacesek csinálták, ez meglátszott és meg is hallatszott hála égnek). a nagyszínpad változó, volt szerencsém nagyon rosszul és nagyon jól szóló produkcióhoz is.
zeneileg meg eléggé diverz a felhozatal... akiket mondtál, őket nem ismerem (lehet, hogy szegénységi bizonyítvány, lehet, hogy nem), de énse problémázok, hogy breakcore és gabber vonalon nincs flhozatal. a színházat viszont sajnálom.
Elegedetlen 2008.06.11. 22:38:07
Baszottul nem erdekel, hogy egy szigetecske, mely csak a turizmusbol el, milyen faszan elvan egy zenei esemennyel. En egy lakotelepen lakom, mindennap dolgozni jarok es kurvara zavar, amikor ejjel nem lehet a rekkeno melegben ablakot nyitni, mert akkor lottek az alvasnak. Raadaskeppen nem lehet elferni a sok hulye turistatol a heven. Imadom, hogy mindenki toleranciarol dumal, az en erdekeimmel szemben mikor tolerans valaki? Soha. Hat en is igy viszonyulok mindenkihez. Atomot erre a kurva varosra!!!
meeke 2008.06.11. 22:39:41
én értem, hogy g betűs irritáló faszokról beszélve rögtön geszti is beugrik, de a vágta amúgy hogy jön a szigethez? leszámítva, hogy mr ilovesushinak nyilván nem esne rosszul, ha ő is összeszedne egy plusz maseratit a kulturálisan és nemzettudatilag is kiemelkedő fontosságú vándorcirkusziparból.
Abindarraez 2008.06.11. 22:42:04
mizie: A sziget kőkemény üzleti vállalkozás, ez igaz, de minden az a 21. században. Emellett ténylegesen ez Magyarország elsődleges kulturális árucikke nemzetközi szinten és egy hatalmas turisztikai vonzerejű rendezvény.
Szem: Azért ezt a három nevet írtam, mert ez három teljesen különböző, de a maga kategóriájában nagyon fontos zenész, akik gyakorlatilag ismeretlenek itthon (mondjuk Sigur Rós azért nem egészen) és épp ilyen fesztiváloknak kéne őket bemutatni ahelyett, hogy harminc éve nem létező zenekarokat hoznának a nevük miatt. Vannak sokkal aktívabb nagy nevek is de valamiért a Sziget a lecsengetteket pártolja. A zenei sokszínűséget meg lehet oldani kevés színpaddal is, csak úgy a színpadokat kitalálni, hogy többféle zenét is fogadhassanak, és akkor a mostani erős szeggregáció és megelőzhető.
Kacsa: Amellett, hogy egyetérte azzal, hogy a sziget a mostani formájában tényleg szar, sokat nem tudok reagálni :)
Szem: Azért ezt a három nevet írtam, mert ez három teljesen különböző, de a maga kategóriájában nagyon fontos zenész, akik gyakorlatilag ismeretlenek itthon (mondjuk Sigur Rós azért nem egészen) és épp ilyen fesztiváloknak kéne őket bemutatni ahelyett, hogy harminc éve nem létező zenekarokat hoznának a nevük miatt. Vannak sokkal aktívabb nagy nevek is de valamiért a Sziget a lecsengetteket pártolja. A zenei sokszínűséget meg lehet oldani kevés színpaddal is, csak úgy a színpadokat kitalálni, hogy többféle zenét is fogadhassanak, és akkor a mostani erős szeggregáció és megelőzhető.
Kacsa: Amellett, hogy egyetérte azzal, hogy a sziget a mostani formájában tényleg szar, sokat nem tudok reagálni :)
Abindarraez 2008.06.11. 22:46:37
deformer: úgy jön ide Geszti, hogy a Vágta akar lenni a nagy, magyar kulturális túristacsalogató rendezvény-hagyomány, közben csak egy ócska lopás, miközben itt a 15 éve menő Sziget, ami mindezt teljesíti, csak az eredetiség és a minőség lehetőségét is tartalmazza.
nyekk 2008.06.11. 22:50:59
A szigetből a rendezőkön kívül senkinek nincs haszna. Teljesen egyet értek elégedetlennel. Bombát rá, felszántani, sóval behinteni. A Sziget ugyanaz a szisztéma, mint mikor a hulladékot, a szemetet a fejlett országoktól átveszik a kevésbé fejlettek. Azért jönnek ide külföldről szórakozni, mert itt a (gazdasági) gyarmaton mindent lehet. Lehet egy hétig pokollá tenni a fél főváros életét. Aztán mikor jól kibalhéztuk, kiszemeteltük, kihánytuk magunkat, vissza megyünk a mi csendes, konszolidált országunkba, ahol elő sem fordulhat, hogy valami buzik egy hétig éjjel nappal bömböltetnék a megafonokat, és zavarnák a nyugalmunkat. Ráadásul Budapesten néhány hiéna gennyesre keresi magát, a plebsznek, (bele értve a Fővárost, és az államot) csak ráfizet.
torro 2008.06.11. 22:56:00
Seu Jorgera felkaptam a fejem de erre bedobtad Katie Meluát. :(
Amúgy igazad van, nem jó fele megy a Sziget már rég óta, a rendezők lassan koncepciót válthatnának.
Ez a folytonos cirkusz meg a "tiltsunk be mindent" mentalitás meg...
Én meg tilcsákbeaformaegyetazonnal akciót indítok mert engem meg az zavar meg a sok köcsök külföldi aki három napig a környékemen lebzsel de min. legyen csak egy nap és max 30-al mehetnek.
Nem baj, lassan olyan unalmasak leszünk mint Svájc és olyan jómóduak mint Somália.
Amúgy igazad van, nem jó fele megy a Sziget már rég óta, a rendezők lassan koncepciót válthatnának.
Ez a folytonos cirkusz meg a "tiltsunk be mindent" mentalitás meg...
Én meg tilcsákbeaformaegyetazonnal akciót indítok mert engem meg az zavar meg a sok köcsök külföldi aki három napig a környékemen lebzsel de min. legyen csak egy nap és max 30-al mehetnek.
Nem baj, lassan olyan unalmasak leszünk mint Svájc és olyan jómóduak mint Somália.
morpho 2008.06.11. 22:56:08
"Budapesten néhány hiéna gennyesre keresi magát"
"A szigetből a rendezőkön kívül senkinek nincs haszna"
Te nyekk,itt valami nem stimmel.....
Zeze 2008.06.11. 22:59:43
Szarok a Szigetre, nem lehet aludni Káposztáson amíg a banzáj tart. A Sziget egy üzleti vállalkozás, ami szimplán birtokháborítást valósít meg sok lakással.
Tessék kitenni a picsába a pusztába aztán ott max a vakondokat zavarja.
Zéró tolerancia, az van b+, mert elegem van abból, hogy mindenki szarik mások nyugalmára.
Tessék kitenni a picsába a pusztába aztán ott max a vakondokat zavarja.
Zéró tolerancia, az van b+, mert elegem van abból, hogy mindenki szarik mások nyugalmára.
Bakfitty 2008.06.11. 23:04:50
Szerintem te nem vagy toleráns, tehát ne beszélj róla.
Téged érdekel a szar sziget, engem meg nem. Téged nem zavar a hangerő, engem viszont igen. Meg aki a gyerekeit szeretné este elaltatni, annak sem lehet könnyű. Ki kell menni a fenébe olyan helyre, ahol nincs lakóház, és hányjátok magatokat kedvetekre össze az üvöltő zene közben.
egészségetekre.
Téged érdekel a szar sziget, engem meg nem. Téged nem zavar a hangerő, engem viszont igen. Meg aki a gyerekeit szeretné este elaltatni, annak sem lehet könnyű. Ki kell menni a fenébe olyan helyre, ahol nincs lakóház, és hányjátok magatokat kedvetekre össze az üvöltő zene közben.
egészségetekre.
Ubiquitin 2008.06.11. 23:07:26
95ben voltam először a Szigeten azóta évről évre egyre szarabb! Változatosság??? Ez??? Egy magyar zenekar sokkal nagyobb bulit tudott csinálni régen mint most akármelyik huszad osztály brit popbanda! Panaszkodnak arról hogy milyen hangos és bezárják a metal sátrat 23kor! Mert a 15 helyen bömbölő party-disco-szarságot az nem lehet hallani! Érdekes hogy amíg nem voltak partysátrak addig nem is volt gond az hogy hangos volt a Sziget pedig anno csak szabadtéri színpad volt!
Ez az egész Sziget már egy jó ideje csak arról szól hogy kimenjél jó borsos áron költs minél több pénzt aztán takarodj haza hajnalba!
Szerintem idő kérdése hogy az emberek rájöjjenek hogy jobban járnak ha egy külföldi fesztiválra mennek! Bár gerendai szerint sokkal drágábbak! Én tavaly a cseheknél voltam egy fesztiválon, 4 nap - 40000Ft és ebben benne van minden! A zenei felhozatalról annyit hogy a Sziget fő bandái csak a délutáni programba fértek bele.
Ez az egész Sziget már egy jó ideje csak arról szól hogy kimenjél jó borsos áron költs minél több pénzt aztán takarodj haza hajnalba!
Szerintem idő kérdése hogy az emberek rájöjjenek hogy jobban járnak ha egy külföldi fesztiválra mennek! Bár gerendai szerint sokkal drágábbak! Én tavaly a cseheknél voltam egy fesztiválon, 4 nap - 40000Ft és ebben benne van minden! A zenei felhozatalról annyit hogy a Sziget fő bandái csak a délutáni programba fértek bele.
flimo13 2008.06.11. 23:29:46
Hu hát aztán valóban kurva nagy gond, ha megszűnik a sziget. bár az econet részvényeknek valszeg nem tenne jót, de szerencsére már eladtam őket.
orultek haza 2008.06.11. 23:32:39
Akit Budapesten a zaj zavar az ne eljen Budapesten. Sziget nelkul is zajos a varos. (Laktam az Ulloi ut mellett)
A Szigetet lehet nem szeretni - akkor nem kell ra elmenni, lehet szeretni - akkor el lehet ra menni. A musor adott, es nem kivansagmusor 2-tol 5-ig.
Egyebkent meg kozlekedes szempontjabol kb. mintha mennek a nepek a focimeccsre... En speciel azt nem szerettem, de ki nem szarta le. Ma mar nem erint.
A turistakat lehet utalni, de teljesen felesleges. Megneznem hany magyar nem volt kulfoldon - elvbol.
Egyebkent meg ez ahogy a neveben is benne van Sziget. Nem lakotelep, aki odamegy onszantabol megy oda, ha kell azert hogy berugjon. Inkabb ott mint egy lakotelepen
Az anyagiakrol meg annyit - kapitalizmus van! Bele lehet bukni, meg lehet gazdagodni es ez a szigetre is igaz.
Amugy meg ki lehet koltozetni a Szigetet Pusztavacsra - csak azt ne varja senki, hogy penzt is olnek majd abba.
===
Egyebkent meg lehet tovabb TV-t nezni meg politizalni...
fehérfarkas · http://www.feherfarkas.com/metal 2008.06.11. 23:36:17
nem értem mi ez a sok intoleráns hozzászólás, azaz értem, mert 6 éve budapesten lakom és ezt tapasztalom nap mint nap
más városokban (kisebbekben és nagyobbakban, keletebbre és nyugatabbra egyaránt) is vannak fesztiválok, sőt ennél még sokkal hangosabbak és zsűzsgőbbek, de az ott lakók többsége nemcsak kibírja, hanem büszke arra, hogy van pár olyan nap amikor az ő településéről szól minden
fehérváron pl van egy lakótelep közepén levő étterem, ahol szinte minden hétvégén hajnalig tartó lakodalom van, sokkal közelebb a lakások ablakához mint a sziget hangfalai az óbudai panelekhez - és fehérváron mégsem csinál ebből senki balhét
amit viszont senki nem szarat, az a diszkókból hajnalban randalírozó részeg fiatalság ami mindent összetőr, zúz, rombol ami az útjába kerül - de a sziget tudtommal másról szól, a toleranciáról és az 1 hétig jól érezzük magunkat és kikapcsolódunk a nagyvilág mindennapi feszültségéből :)
más városokban (kisebbekben és nagyobbakban, keletebbre és nyugatabbra egyaránt) is vannak fesztiválok, sőt ennél még sokkal hangosabbak és zsűzsgőbbek, de az ott lakók többsége nemcsak kibírja, hanem büszke arra, hogy van pár olyan nap amikor az ő településéről szól minden
fehérváron pl van egy lakótelep közepén levő étterem, ahol szinte minden hétvégén hajnalig tartó lakodalom van, sokkal közelebb a lakások ablakához mint a sziget hangfalai az óbudai panelekhez - és fehérváron mégsem csinál ebből senki balhét
amit viszont senki nem szarat, az a diszkókból hajnalban randalírozó részeg fiatalság ami mindent összetőr, zúz, rombol ami az útjába kerül - de a sziget tudtommal másról szól, a toleranciáról és az 1 hétig jól érezzük magunkat és kikapcsolódunk a nagyvilág mindennapi feszültségéből :)
Alfonzhal 2008.06.11. 23:42:03
Ezen a hozzászóláson besírtam:
"Én 20 éves fejjel azt mondom a Sziget egy nagy betűs SZAR, hülye elkényeztetett gazdag gyerekek játszótere egy hétig. És igen voltam fennt. És igen nagyon nem tettszett. Tele van a tököm az ilyen Sziget ilyen király olyan király arcokkal... A SZIGET SZAR."
Sok szép érv, logikus és világos gondolatvezetés, finoman odakanyarított konklúzió, és még a hallgatóságot is sikerült meggyőznie!
"Én 20 éves fejjel azt mondom a Sziget egy nagy betűs SZAR, hülye elkényeztetett gazdag gyerekek játszótere egy hétig. És igen voltam fennt. És igen nagyon nem tettszett. Tele van a tököm az ilyen Sziget ilyen király olyan király arcokkal... A SZIGET SZAR."
Sok szép érv, logikus és világos gondolatvezetés, finoman odakanyarított konklúzió, és még a hallgatóságot is sikerült meggyőznie!
flimo13 2008.06.11. 23:42:43
"más városokban (kisebbekben és nagyobbakban, keletebbre és nyugatabbra egyaránt) is vannak fesztiválok, sőt ennél még sokkal hangosabbak és zsűzsgőbbek, de az ott lakók többsége nemcsak kibírja, hanem büszke arra, hogy van pár olyan nap amikor az ő településéről szól minden"
Talán mert más városokban a nappalok sem ilyen kibaszott idegesítőek, mint Pesten?
Talán mert más városokban a nappalok sem ilyen kibaszott idegesítőek, mint Pesten?
Asidotus 2008.06.12. 00:00:52
A fasznak kell Pesten lakni! Sír a szája itt mindenkinek, hogy milyen szar a fővárosban élni. Hát, gyere el onnan! Ha te sem autózol ott, akkor lehet, hogy lesz parkoló is, ha nem laksz ott, nem kell téged kerülgetni.
Évente egyszer néhány napig lehet hallani valami koncerteket, de szar!
Ébradj vasárnap reggel arra, hogy flexel a suomszéd paraszt. Mert vidéken minden parasztnak van flexe, és beteg lesz, ha vasárnap reggel hét előtt nem visíttatthatja. Minden nap, egész évben.
Évente egyszer néhány napig lehet hallani valami koncerteket, de szar!
Ébradj vasárnap reggel arra, hogy flexel a suomszéd paraszt. Mert vidéken minden parasztnak van flexe, és beteg lesz, ha vasárnap reggel hét előtt nem visíttatthatja. Minden nap, egész évben.
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.12. 00:08:00
sziget suxx
sziget rulez
ya
Nemes Mihály 2008.06.12. 00:10:56
Különböző plénumokon a Szigetet szidó hsz-ek 99%-ában előkerül a pénz vagy a Maserati vagy az üzlet. Egy hsz van itt is, ami nem ezért háklis, tehát van vagy 1500-2000 ember akit valóban zavar a Sziget, a többi csak merő irigység és rosszindulat. Sajnálom ezt a mintegy másfél ezer embert, de ez van.
bergeroth 2008.06.12. 00:12:26
"...A Sziget ugyanaz a szisztéma, mint mikor a hulladékot, a szemetet a fejlett országoktól átveszik a kevésbé fejlettek. Azért jönnek ide külföldről szórakozni, mert itt a (gazdasági) gyarmaton mindent lehet. Lehet egy hétig pokollá tenni a fél főváros életét. Aztán mikor jól kibalhéztuk, kiszemeteltük, kihánytuk magunkat, vissza megyünk a mi csendes, konszolidált országunkba, ahol elő sem fordulhat, hogy valami buzik egy hétig éjjel nappal bömböltetnék a megafonokat, és zavarnák a nyugalmunkat...."
Tökéletesen leírtad, 100%-ban egyetértek!!
Tökéletesen leírtad, 100%-ban egyetértek!!
nyekk 2008.06.12. 00:12:31
fehérfarkas · www.feherfarkas.com/metal 2008.06.11. 23:és Nűnű 2008.06.12. 00:00:52
És akkor a székesfehérvári, meg a vidéki parasztos rendszer a követendő példa?! De végül is azt ti székesfehérváriak, meg vidéken lakók tudjátok. Én azt tudom, hogy sok olyan rendezvény van, ami senkit nem zavar. A Sziget nem ilyen. Ha az normális, hogy 5-10 km-es körben csukott ablaknál patoggak otthon a poharak a kredencben, akkora a hangerő, akkor ott már nagyon nagy baj van. Adjanak a belépő jegy mellé eldobható hallókészüléket, vagy vigyék ki az egész szart a Hortobágyra. Vagy csak egyszerűen le kell bombázni az egészet.
És akkor a székesfehérvári, meg a vidéki parasztos rendszer a követendő példa?! De végül is azt ti székesfehérváriak, meg vidéken lakók tudjátok. Én azt tudom, hogy sok olyan rendezvény van, ami senkit nem zavar. A Sziget nem ilyen. Ha az normális, hogy 5-10 km-es körben csukott ablaknál patoggak otthon a poharak a kredencben, akkora a hangerő, akkor ott már nagyon nagy baj van. Adjanak a belépő jegy mellé eldobható hallókészüléket, vagy vigyék ki az egész szart a Hortobágyra. Vagy csak egyszerűen le kell bombázni az egészet.
morpho 2008.06.12. 00:23:04
Azért azt megnézném,hogy a Sziget-fikázók hány %-a volt már kinn a Szigeten és mást is látott az egészből,mint a lakótelepen lézengő"narkós,köcsög állatokat",meg a közlekedési dugót.Mostanság én is csak akkor megyek ki,ha egy konkrét előadó érdekel,de ha mondjuk operaénekesek nyomnák egész éjszaka fullhangerőn az árjákat szmokingos nyuggereknek,akik rollerrel járnának át Svájcból,akkor is a hangerő,meg a dugó lenne a gond??
nem várt fordulat 2008.06.12. 00:24:17
Ti mi a faszról beszéltek???
"de mind a rendezvény, mind Budapest sokat vesztene"
nem vesztene semmit.
A helyzet a következő!
A sziget a fővárosé, mert nem adják óbudának.
Az óbudai lakosok szopnak amiatt, mert lezárják a rakpartot, és nem tudnak rendesen élni, mert a főváros nem kezeli rendesen a helyet.
De ez csak egy dolog.
A probléma ott kezdődik, hogy a főváros ebből cseppet sem profitál, max mutyi pénzből.
gerendainak ugyanis egy petákot sem kell fizetnie ezért az egészért. Nincs nm ár, az összes kereskedőnek az ő helyi "tescojából" kell vásárolnia sokszoros áron. Ebből egy valaki keres, gerendai, aki visszaoszt valami pénzt a fővárosnak, akik viszont ellehetetlenítik óbudát a sziget ideje alatt.
tájékozódj mielőtt beszélsz.
"de mind a rendezvény, mind Budapest sokat vesztene"
nem vesztene semmit.
A helyzet a következő!
A sziget a fővárosé, mert nem adják óbudának.
Az óbudai lakosok szopnak amiatt, mert lezárják a rakpartot, és nem tudnak rendesen élni, mert a főváros nem kezeli rendesen a helyet.
De ez csak egy dolog.
A probléma ott kezdődik, hogy a főváros ebből cseppet sem profitál, max mutyi pénzből.
gerendainak ugyanis egy petákot sem kell fizetnie ezért az egészért. Nincs nm ár, az összes kereskedőnek az ő helyi "tescojából" kell vásárolnia sokszoros áron. Ebből egy valaki keres, gerendai, aki visszaoszt valami pénzt a fővárosnak, akik viszont ellehetetlenítik óbudát a sziget ideje alatt.
tájékozódj mielőtt beszélsz.
morpho 2008.06.12. 00:29:51
Ha valaki azt látja maga körül,hogy a poharak 5-10 km-es körben csukott ablaknál pattognak a kredencben,akkor ott már tényleg nagyon nagy baj van......
typhoid 2008.06.12. 00:34:16
a Sziget mint rendezvény a hajógyári szigetre lett kitalálva, mindennek megvan már a jól bejáratott helye, nem lehet egyszerűen csak úgy kirakni a pusztába. épp attól jó h jól megközelíthető, érdekes helyen van.
másrészről bírom azokat akiknek a nagy reklámfelületekkel és a magas jegyárakkal van baja, de azt elvárja h az ő küldöldi kedvence fellépjen. valamit valamiért...
másrészről bírom azokat akiknek a nagy reklámfelületekkel és a magas jegyárakkal van baja, de azt elvárja h az ő küldöldi kedvence fellépjen. valamit valamiért...
Szem 2008.06.12. 00:39:35
Nekem úgy rémlik egy cikkből, amit a tavalyi Sziget után olvastam (sajnos nem találtam meg) hogy milliárdos hasznot hoz a Sziget Budapestnek, ugyanis a külföldi vendégek közül egy csomóan nem szeretnek kempingezni és hotelekben szállnak meg, nagyon sokan napokkal korábban jönnek vagy a fesztivál után is itt maradnak körülnézni, plusz a fesztivál alatt sokan a fürdőkbe járnak tisztálkodni.
wamz 2008.06.12. 00:53:02
Tényleg érdekelne, hogy a fikázók közül ki volt már a szigeten... no mindegy, nyilván ízlések és pofonok. Én a szigettel szemben lakom kb nagyszínpad magassága, és nincs 2 km. Amíg van forgalomzaj, az ég adta világon semmit nem hallok a szigetből. Egyébként zaj kb annyi, mintha egy hurkanyakú baromarc tuc-tucolna egy kicsit a kocsijával két kereszteződésnyire. Nem vészes.
Amúgy városban lakunk, az együtt jár ilyenekkel (a Szigetre gondolok), már ha a város tényleg él.
Sztem összességében Bp többet nyer a Szigettel, mint nélküle. Igen, a külföldieknek ez az olcsó, a Glastohoz képest másodrendű fesztivál, és akkor mi van? Kb 30 ezer túrista költi itt a pénzét, fizet ha más nem ÁFÁ-t az államnak, plusz megszereti a várost, és máskor is visszajön. Magyar ember meg még mindig itt láthat a legtöbbet külföldi mainstream zenekrt a legolcsóbban, meg úgy egyáltalán. Persze, lehet jönni a mutyis dumával, hogy biztos mindenki ellop mindent, és az egyszeri állampolgár meg csak szop, de egyrészt ez szimplán irígy hiszti a tények ismerete nélkül, másrészt meg kapitalizmus van, nyilván a pénzről is szól a dolog, szal bravo, Sherlock.
Amúgy városban lakunk, az együtt jár ilyenekkel (a Szigetre gondolok), már ha a város tényleg él.
Sztem összességében Bp többet nyer a Szigettel, mint nélküle. Igen, a külföldieknek ez az olcsó, a Glastohoz képest másodrendű fesztivál, és akkor mi van? Kb 30 ezer túrista költi itt a pénzét, fizet ha más nem ÁFÁ-t az államnak, plusz megszereti a várost, és máskor is visszajön. Magyar ember meg még mindig itt láthat a legtöbbet külföldi mainstream zenekrt a legolcsóbban, meg úgy egyáltalán. Persze, lehet jönni a mutyis dumával, hogy biztos mindenki ellop mindent, és az egyszeri állampolgár meg csak szop, de egyrészt ez szimplán irígy hiszti a tények ismerete nélkül, másrészt meg kapitalizmus van, nyilván a pénzről is szól a dolog, szal bravo, Sherlock.
kutyinéni 2008.06.12. 00:55:29
15 ev nem volt eleg arra hogy megoldjak a problamakat? A Gerendai meg nem tudja ezt a felújítát már vagy 2 éve..?
Elbaszta a Karcsi... Most meg az esküvői tanúja Tarlós István pedig segít rákenni a Demszkyre.. juhhu..
Nem lett volna egyszerűbb július végén tartani a Szigetet?
Elbaszta a Karcsi... Most meg az esküvői tanúja Tarlós István pedig segít rákenni a Demszkyre.. juhhu..
Nem lett volna egyszerűbb július végén tartani a Szigetet?
lápi lidérc 2008.06.12. 00:59:54
Szem 2008.06.12. 00:39:35
Van a Szigeten napi kb. 60 ezer ember (átlagban, és akkor fölélőttem). Ezeknek legalább fele magyar, nem szállodázik. Ha a fennmaradó külföldiek 1/3-a (10 ezer fő) lakna szállodában, mennyit is kellene elkölteni ahhoz, hogy milliárdos bevétel jöjjön ki? Fejenként 100 ezer Ft-ot, ugye? Már úgy értem, ennyit kellene utánuk adózni, mert a szálloda bevételének csak az adója jut a fővárosnak. Ehhez kb. félmillió Ft-ot kellene fejenként szállodára költeniük. Ez napi 70 ezer Ft - szerinted ennyiért vesznek ki szállást ezresével?
A valóságban persze jó, ha 1000 fő lakik szállodában, ekkor ugye az összeg tízszereződik.
Arról nem is beszélek, hogy a fürdő nem tisztálkodásra szolgál - ezek ugyanis gyógyfürdők.
Van a Szigeten napi kb. 60 ezer ember (átlagban, és akkor fölélőttem). Ezeknek legalább fele magyar, nem szállodázik. Ha a fennmaradó külföldiek 1/3-a (10 ezer fő) lakna szállodában, mennyit is kellene elkölteni ahhoz, hogy milliárdos bevétel jöjjön ki? Fejenként 100 ezer Ft-ot, ugye? Már úgy értem, ennyit kellene utánuk adózni, mert a szálloda bevételének csak az adója jut a fővárosnak. Ehhez kb. félmillió Ft-ot kellene fejenként szállodára költeniük. Ez napi 70 ezer Ft - szerinted ennyiért vesznek ki szállást ezresével?
A valóságban persze jó, ha 1000 fő lakik szállodában, ekkor ugye az összeg tízszereződik.
Arról nem is beszélek, hogy a fürdő nem tisztálkodásra szolgál - ezek ugyanis gyógyfürdők.
WTF. 2008.06.12. 01:02:04
Az a hely egy lezullott mocskos drogosokkal, zsido buzikkal teli tragyadomb. Sok hulye meg fizet is erte hogy lathassa azokat a sopredekeket.
cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.12. 01:03:31
flimo13: ha figyeled ennyire az econet-et, akkor azt is tudod, hogy a megvételkor garanciával együtt vette meg, vagyis visszakapja pénzét vagy annak egy részét, amennyiben megszüntetik a fesztivált.. ha jól emléxem. De utána lehet könnyen nézni interneten.
Egyébként meg szerintem nem vagy sziget vagy nemzeti vágta kell, hanem mindkettő, sőt harmadik és negyedik is. Két-három havonta 1-1 ilyen rendezvény, ami különböző kultúrális csoportokat vonz az országba.
Szigeten még soha nem voltam, és nem is szándékozok már menni. Most a vágtán kint voltam, egész tűrhető volt... volt sok vicces dolog, csak néhol tömeg, de remélhetőleg jövőre megrendezik, és kicsit nagyobb pályát csinálnak a versenyhez.
Egyébként meg szerintem nem vagy sziget vagy nemzeti vágta kell, hanem mindkettő, sőt harmadik és negyedik is. Két-három havonta 1-1 ilyen rendezvény, ami különböző kultúrális csoportokat vonz az országba.
Szigeten még soha nem voltam, és nem is szándékozok már menni. Most a vágtán kint voltam, egész tűrhető volt... volt sok vicces dolog, csak néhol tömeg, de remélhetőleg jövőre megrendezik, és kicsit nagyobb pályát csinálnak a versenyhez.
robp 2008.06.12. 01:12:28
"...csendes, konszolidált országunkba, ahol elő sem fordulhat, hogy valami buzik egy hétig éjjel nappal bömböltetnék a megafonokat, és zavarnák a nyugalmunkat...."
El kell keserítselek. Az egzotikus, távoli, fejlett nyugaton minden 100.000+ lélekszámú faluban van évente 2-3 ilyen megafonos buzulás. Sőt, adott esetben gyarmatosított keleti barbárok is ellátogatnak ezekre a rendezvényekre, mert a Sziget tényleg szar. Jövőre elhozzák nekünk a feltámasztott bitliszt.
(Tessék szépen megnézni kontrasztnak a pozsonyi Wilsonicot)
El kell keserítselek. Az egzotikus, távoli, fejlett nyugaton minden 100.000+ lélekszámú faluban van évente 2-3 ilyen megafonos buzulás. Sőt, adott esetben gyarmatosított keleti barbárok is ellátogatnak ezekre a rendezvényekre, mert a Sziget tényleg szar. Jövőre elhozzák nekünk a feltámasztott bitliszt.
(Tessék szépen megnézni kontrasztnak a pozsonyi Wilsonicot)
flimo13 2008.06.12. 01:24:53
Cégalapító: tudok a garanciáról, de nyilván azért vették meg, mert hasznot hozott volna nekik, ergo a nem megvalósulás veszteség.
fehérfarkas · http://www.feherfarkas.com/metal 2008.06.12. 01:24:58
"És akkor a székesfehérvári, meg a vidéki parasztos rendszer a követendő példa?! De végül is azt ti székesfehérváriak, meg vidéken lakók tudjátok. Én azt tudom, hogy sok olyan rendezvény van, ami senkit nem zavar. A Sziget nem ilyen. Ha az normális, hogy 5-10 km-es körben csukott ablaknál patoggak otthon a poharak a kredencben, akkora a hangerő, akkor ott már nagyon nagy baj van. Adjanak a belépő jegy mellé eldobható hallókészüléket, vagy vigyék ki az egész szart a Hortobágyra. Vagy csak egyszerűen le kell bombázni az egészet."
ad 1. fehérváron a parasztos dolgok csupán hagyományörző vagy túristacsalogató célokat szolgálnak :) egy kicsit el vagy tévedve sok száz évet
ad 2. érdekes ez a sziget hangosítás, hogy ott helyszínen pár tíz méterre a hangfaltól simán tud az ember a haverjaival dumálgatni, de 5-10km-rel arrébb meg olyan hangerőt ad ugynaz a hangfal, hogy pattognak a lakásokban a poharak a kredencen :)
ad 3. nyugodtan parasztozzad le a vidékieket, de a hozzászólásod alapján inkább te vagy az aki nem szereti a városi életmódot, sőt egyenesen utálja - kicsit irónikus, nem gondolod?
ad 1. fehérváron a parasztos dolgok csupán hagyományörző vagy túristacsalogató célokat szolgálnak :) egy kicsit el vagy tévedve sok száz évet
ad 2. érdekes ez a sziget hangosítás, hogy ott helyszínen pár tíz méterre a hangfaltól simán tud az ember a haverjaival dumálgatni, de 5-10km-rel arrébb meg olyan hangerőt ad ugynaz a hangfal, hogy pattognak a lakásokban a poharak a kredencen :)
ad 3. nyugodtan parasztozzad le a vidékieket, de a hozzászólásod alapján inkább te vagy az aki nem szereti a városi életmódot, sőt egyenesen utálja - kicsit irónikus, nem gondolod?
mangorlo 2008.06.12. 02:07:33
én azért az urht meg a kontrollt még megnézném a szigeten
és inkább buzi zsidók mint hülye magyar nácik
és inkább buzi zsidók mint hülye magyar nácik
StopSzmog 2008.06.12. 03:20:58
Abindarraez szívemből szóltál. Csupán egyetlen megjegyzés, a többivel amúgy egyetértek.
"Ha Alaior (és Menorca egész szigetének) lakossága kibírja 5-95 éves korig hogy a falujában egy évben egyszer péntektől hétfőig hajnali ötig akkora ricsaj van az ablaka alatt, hogy ahhoz képest egy kilométerekre levő metálsátor egy kolostor könyvtára, rezesbandák, hömpölygő részeg tömeg, koncertek, sőt, még kinn ül az ajtaja előtt és részt vesz az eseményekben, akkor a magyar ember (elvileg ugyanúgy Homo Sapiens Sapiens) szintén képes erre."
A lényegi különbség, hogy ott van esély valódi részvételre és a faluban - gondolom én - ez egy közösségi esemény. Ha csak a sámliját kell kiraknia az ajtó elé, meg a macskát ölbe venni és onnantól vigyorogni, akkor ez egy más léptékű dolog, ami - szintén csak feltételezés - a belépő árában is megmutatkozik, gyak nulla. Meg nyilván nem üvöltözik másnap kialvatlanul a főnök, hiszen ő is úgyanúgy ropta egész éjjel.
Én egyébként azért örülnék neki, ha egy vadiúj pusztai helyszín befigyelne, mert ott talán lenne esély a zsúfoltság és zaj enyhítésére. Téresebb lehetne, ücsörgősebb. Ha nem lenne kötelező a partysátor, talán kevesebb és egymástól távolabb lévő színpadok is lehetnének. Ha nem kéne több tonna árut becipelni, maradna hely a gyaloglásra is. Ettől persze felőlem még maradhat a Hajógyárin is, csak én már nem szeretem annyira, mint régen.
"Ha Alaior (és Menorca egész szigetének) lakossága kibírja 5-95 éves korig hogy a falujában egy évben egyszer péntektől hétfőig hajnali ötig akkora ricsaj van az ablaka alatt, hogy ahhoz képest egy kilométerekre levő metálsátor egy kolostor könyvtára, rezesbandák, hömpölygő részeg tömeg, koncertek, sőt, még kinn ül az ajtaja előtt és részt vesz az eseményekben, akkor a magyar ember (elvileg ugyanúgy Homo Sapiens Sapiens) szintén képes erre."
A lényegi különbség, hogy ott van esély valódi részvételre és a faluban - gondolom én - ez egy közösségi esemény. Ha csak a sámliját kell kiraknia az ajtó elé, meg a macskát ölbe venni és onnantól vigyorogni, akkor ez egy más léptékű dolog, ami - szintén csak feltételezés - a belépő árában is megmutatkozik, gyak nulla. Meg nyilván nem üvöltözik másnap kialvatlanul a főnök, hiszen ő is úgyanúgy ropta egész éjjel.
Én egyébként azért örülnék neki, ha egy vadiúj pusztai helyszín befigyelne, mert ott talán lenne esély a zsúfoltság és zaj enyhítésére. Téresebb lehetne, ücsörgősebb. Ha nem lenne kötelező a partysátor, talán kevesebb és egymástól távolabb lévő színpadok is lehetnének. Ha nem kéne több tonna árut becipelni, maradna hely a gyaloglásra is. Ettől persze felőlem még maradhat a Hajógyárin is, csak én már nem szeretem annyira, mint régen.
aFx 2008.06.12. 03:21:08
nah, csak előbújt a szög a zsákból.
5-10kmre lakom én is. garantáltan semmit nem hallok. ha fülelek sem. bezzeg ha a szomszéd vendéglőben esküv van, de azt kibirom. ellenben reggelente a madárcsicsergés... ticcsákbe!!!!!! merjünk nagyot mondani.
a jegyet is megveszik akülföldiek. és költenek. ÁFA. ADÓ. megimserik az országot, és jönnek ide is vissza. vagy sem, mert annyi xenofób állattal találkoznak. mert ilyen zseniális idegengyűlöletet ritkán látni, ami itthon megy.
meg a legjobb: a panelban panaszkodik. a panelban, ahol azt hallani, hogy a szomszéd lehúzza a wct. ha nem tetszik, ki lehet költözni családi házba a fenébe.
arról a szigetelők nem tehetnek, hogy lezárják a rakpartot. és a hév nem jár sűrűbben. ja de. meg miattuk emelkedik a kenyér és kannásbor ára is!
jah, külföldi buzizsidómelegeket énis sokat láttam. beatricén rendszeresen küldözgetik az üzenőfalra, hogy justice for hungary;>
és előjön a paraszt vidéki motívum is... ahaha, én már paraszt budai lettem;>
a nem lehet aludni meg... ezekszerint arrafelé soha nem újít fel a szomszéd lakást.
az meg, hogy valaki meggazdagodik: tessék. sok munka volt/van benne, megérdemelte. valszeg óbudának is az a fő baja, hogy nincs benne részesedése, mostmeg már drága lenne bele venni;> és ez nem állami cég, hogy jól leárazzuk, aztán occsón megvesszük és meggazdagszunk ebből;>
5-10kmre lakom én is. garantáltan semmit nem hallok. ha fülelek sem. bezzeg ha a szomszéd vendéglőben esküv van, de azt kibirom. ellenben reggelente a madárcsicsergés... ticcsákbe!!!!!! merjünk nagyot mondani.
a jegyet is megveszik akülföldiek. és költenek. ÁFA. ADÓ. megimserik az országot, és jönnek ide is vissza. vagy sem, mert annyi xenofób állattal találkoznak. mert ilyen zseniális idegengyűlöletet ritkán látni, ami itthon megy.
meg a legjobb: a panelban panaszkodik. a panelban, ahol azt hallani, hogy a szomszéd lehúzza a wct. ha nem tetszik, ki lehet költözni családi házba a fenébe.
arról a szigetelők nem tehetnek, hogy lezárják a rakpartot. és a hév nem jár sűrűbben. ja de. meg miattuk emelkedik a kenyér és kannásbor ára is!
jah, külföldi buzizsidómelegeket énis sokat láttam. beatricén rendszeresen küldözgetik az üzenőfalra, hogy justice for hungary;>
és előjön a paraszt vidéki motívum is... ahaha, én már paraszt budai lettem;>
a nem lehet aludni meg... ezekszerint arrafelé soha nem újít fel a szomszéd lakást.
az meg, hogy valaki meggazdagodik: tessék. sok munka volt/van benne, megérdemelte. valszeg óbudának is az a fő baja, hogy nincs benne részesedése, mostmeg már drága lenne bele venni;> és ez nem állami cég, hogy jól leárazzuk, aztán occsón megvesszük és meggazdagszunk ebből;>
aDoayen@HWSW 2008.06.12. 04:47:51
Én anno laktam Egerben a Kisdobótéren, amíg fősulis voltam. Ott nem pár napig, hanem az egész napsütéses szezonban dáridóztak minden éjjel a hullarészeg németek, frankó volt vizsgára tanulni. Illetve ha sokáig voltam fent éjjel, sosem kellett az órára néznem, mert a tömegesen vonuló főiskolás társaim vonyításából mindig tudtam, hogy mikor van fél 5. (bezártak a helyek, irány vissza a koli)
Mégis kibírtuk valahogy. Ha másért nem, mert mi (a helyiekkel ellentétben) tudtuk, hogy ebből van zsetonja a városnak, ebből él a városban közvetetten mindenki. tourists+students. Mindakettő messziről hozott, majd gyorsan otthagyott pénz.
A káposztásiak meg az újpestiek nyugodtan zárják be az ablakot (esetleg az arcukat is) arra az 5 napra, mert a többtízezer külföldinek darabja több - nem itt megkeresett - pénzt tesz be a magyar gazdaságba, mint amennyit némelyik sima betonproli itt egy év alatt adózik.
Arról meg tényleg nem is beszélve, hogy a tojás és molotovkoktéldobálás, belvárosi tankozás mellett ez szinte az egyetlen komoly, működő országimázs. Egyrészt nem feltétlenül csak a hulladék fritz tinik jönnek, hanem tényleg minden korosztály, akik alkalmasint eltöltenek pár extra napot itt-ott, sőt ha itt voltak vmiért, akkor legalább rajta vagyunk az agyi térképükön és még a végén arra vetemednek, hogy egyszer családot alapítva többedmagukkal jönnek vissza megint pénzt költeni. tényleg fúúj.
Mégis kibírtuk valahogy. Ha másért nem, mert mi (a helyiekkel ellentétben) tudtuk, hogy ebből van zsetonja a városnak, ebből él a városban közvetetten mindenki. tourists+students. Mindakettő messziről hozott, majd gyorsan otthagyott pénz.
A káposztásiak meg az újpestiek nyugodtan zárják be az ablakot (esetleg az arcukat is) arra az 5 napra, mert a többtízezer külföldinek darabja több - nem itt megkeresett - pénzt tesz be a magyar gazdaságba, mint amennyit némelyik sima betonproli itt egy év alatt adózik.
Arról meg tényleg nem is beszélve, hogy a tojás és molotovkoktéldobálás, belvárosi tankozás mellett ez szinte az egyetlen komoly, működő országimázs. Egyrészt nem feltétlenül csak a hulladék fritz tinik jönnek, hanem tényleg minden korosztály, akik alkalmasint eltöltenek pár extra napot itt-ott, sőt ha itt voltak vmiért, akkor legalább rajta vagyunk az agyi térképükön és még a végén arra vetemednek, hogy egyszer családot alapítva többedmagukkal jönnek vissza megint pénzt költeni. tényleg fúúj.
beton 2008.06.12. 05:00:01
1. én egyáltalán nem szeretem a szigetet, egy nap egyszer kinéztem, nem fogott meg, sőt...
2. de ettől egy nagyon fasza rendezvény, rengeteg olyan hozadéka van, amit az átlag ember nem lát feltétlen... többiek már leírták: itt elköltött pénz, visszajáró turisták, reklámérték, stb...
3. miért van az, hogy a panelban élő emberek a legkevésbé toleránsak ebben az országban?! :D de tényleg, ha délelőtt 11-kor kezdesz fúrni egy lakótelepi lakásban, jön a nyugdíjas, hogy ő pihen, ha délután, akkor jön az anyuka, hogy a gyerek pihen, ha este, akkor mindenki jön, hogy megy a barátok közt... :D megkeseredett emberek, akik semminek sem tudnak örülni.
4. itt lakom óbudán és még soha semmilyen gondom nem volt a szigettel... ja, hogy kicsit hallani a zenét?! én van hogy zenére alszom el... tolerancia, nem nagy dolog! csak az emberek nagy részének fogalma sincs hogy ez mit jelent (lásd fentebb: "engöm se tolerál senki, én is szarok mindenre...") pff.. kb ezért tart itt ez az ország.. :S
2. de ettől egy nagyon fasza rendezvény, rengeteg olyan hozadéka van, amit az átlag ember nem lát feltétlen... többiek már leírták: itt elköltött pénz, visszajáró turisták, reklámérték, stb...
3. miért van az, hogy a panelban élő emberek a legkevésbé toleránsak ebben az országban?! :D de tényleg, ha délelőtt 11-kor kezdesz fúrni egy lakótelepi lakásban, jön a nyugdíjas, hogy ő pihen, ha délután, akkor jön az anyuka, hogy a gyerek pihen, ha este, akkor mindenki jön, hogy megy a barátok közt... :D megkeseredett emberek, akik semminek sem tudnak örülni.
4. itt lakom óbudán és még soha semmilyen gondom nem volt a szigettel... ja, hogy kicsit hallani a zenét?! én van hogy zenére alszom el... tolerancia, nem nagy dolog! csak az emberek nagy részének fogalma sincs hogy ez mit jelent (lásd fentebb: "engöm se tolerál senki, én is szarok mindenre...") pff.. kb ezért tart itt ez az ország.. :S
Perillustris 2008.06.12. 07:02:39
Én 300 éves fejjel azt mondom a túrós rétes mazsolával egy nagy betűs SZAR, hülye elkényeztetett magyar gyerekek eszik nap mint nap. És igen, megkóstoltam már. És igen nagyon nem ízlett. Tele van a tököm az ilyen túrós rétes ilyen király olyan király arcokkal... A TÚRÓS RÉTES SZAR.
bierkamp 2008.06.12. 07:51:02
Egy két híéna keresi halálra magát a Szigeten meg a Nemzeti Vágtán? Jah! Mondjuk ki ,..egy két -zsidó aki a szarból is meggazdagszik ha kell. Geszti, Müller P, Sziámi. -nah meg akiknek " osztanak":)
wamz 2008.06.12. 07:53:02
"Az a hely egy lezullott mocskos drogosokkal, zsido buzikkal teli tragyadomb."
Ez ám az érvrendszer, és a zsidók még az ékezeteidet is ellopták, nahát!
Ez ám az érvrendszer, és a zsidók még az ékezeteidet is ellopták, nahát!
Kazimír 2008.06.12. 07:57:39
Minden fesztivál ott hal meg, ahol belép egy megamultihiperszponzor...
wamz 2008.06.12. 07:58:56
Mondjuk az tényleg gáz, hogy M.P. sziámi a nagyszínpadon éltetette magát, és kétszer is játszotttak minden szigeten.
Ettől függetlenül tőlem zulu sámánok is meggazdagodhatnak abból, hogy pl. 2006-ban elhozták a Radioheadet, és egy napijegy áráért meg lehetett nézni.
Ettől függetlenül tőlem zulu sámánok is meggazdagodhatnak abból, hogy pl. 2006-ban elhozták a Radioheadet, és egy napijegy áráért meg lehetett nézni.
Aham 2008.06.12. 07:59:28
"én van hogy zenére alszom el... tolerancia, nem nagy dolog!"
Én viszont csendre szeretek elaludni. Megkérlek, hogy toleráld ezt is.
"Én anno laktam Egerben a Kisdobótéren, amíg fősulis voltam."
Az más, bocsesz. Amikor a koleszben voltam, akkor engem sem érdekelt, hogy alszom-e éjjel, mert a hétvégén hazamentem vidékre és kialudtam magam. De az óbudaiak ugye ezt nem tehetik meg.
Valaki írta, hogy a magán a szigeten ő simán tud beszélgetni ... Hát egyrészt beszélgetni és aludni nem ugyanaz, másrészt ez a zaj is olyan, hogy a házak, a falak felerősítik... szóval nagyon is el lehet képzelni, hogy ha a szegény óbudai lemenne a utcára, és ott feküdne, nem lenne olyan zavaró, mint az x-edik emeleten, ahol erősebb a zaj.
Egyébként tényleg ez a baj, amit valaki itt leírt: hogy nincsen már csönd sehol. Útfelújítás, a szomszéd kopácsol, bömböl a sziget, ha bkvval mész valahová, akkor minden második ember füléből jön a tuctuc, vagy éppen a kocsikból... de vidéken meg a szomszéd flexezik, vagy éppen füvet nyír... nem is tudom hol van ennyi fű... Ősszel meg télen viszont a fűrész visít, merthogy a falusiak visszaálltak a fatüzelésre, fillérekért veszik a használt(?) raklapokat, aztán egész nap ezt aprítják tűzrevalónak...
Én viszont csendre szeretek elaludni. Megkérlek, hogy toleráld ezt is.
"Én anno laktam Egerben a Kisdobótéren, amíg fősulis voltam."
Az más, bocsesz. Amikor a koleszben voltam, akkor engem sem érdekelt, hogy alszom-e éjjel, mert a hétvégén hazamentem vidékre és kialudtam magam. De az óbudaiak ugye ezt nem tehetik meg.
Valaki írta, hogy a magán a szigeten ő simán tud beszélgetni ... Hát egyrészt beszélgetni és aludni nem ugyanaz, másrészt ez a zaj is olyan, hogy a házak, a falak felerősítik... szóval nagyon is el lehet képzelni, hogy ha a szegény óbudai lemenne a utcára, és ott feküdne, nem lenne olyan zavaró, mint az x-edik emeleten, ahol erősebb a zaj.
Egyébként tényleg ez a baj, amit valaki itt leírt: hogy nincsen már csönd sehol. Útfelújítás, a szomszéd kopácsol, bömböl a sziget, ha bkvval mész valahová, akkor minden második ember füléből jön a tuctuc, vagy éppen a kocsikból... de vidéken meg a szomszéd flexezik, vagy éppen füvet nyír... nem is tudom hol van ennyi fű... Ősszel meg télen viszont a fűrész visít, merthogy a falusiak visszaálltak a fatüzelésre, fillérekért veszik a használt(?) raklapokat, aztán egész nap ezt aprítják tűzrevalónak...
z. 2008.06.12. 08:04:27
"Kb 30 ezer túrista költi itt a pénzét, fizet ha más nem ÁFÁ-t az államnak,"
Hányszor kaptál már a Szigeten a korsó sör mellé blokkot?
Hányszor kaptál már a Szigeten a korsó sör mellé blokkot?
wamz 2008.06.12. 08:10:40
egyrészt sokszor kaptam blokkot, és mindig beütik a pénztárgépbe, másrészt meg túrista nem csak a szigeten költ, hanem a városban is. Értem én a mutyis célzásokat, biztos van is olyan árus, amelyik elcsalja az adót a szigeten (meg szigettől függetlenül máshol is) de akkor is fix, hogy jelentős adóbevétel csorog a fesztiválból az államnak.
demizson bobby 2008.06.12. 08:12:09
A szigeten mindig adnak blokkot,ha kimennél látnád!!!!
Ennyi faszkalapot egy rakásra. Sziget után legalább 1 hétig még tele a város külföldivel szórják a pénzt, ti meg sírtok. De mondok még valamit kedves szakmunkások: aki nem tud, vagy nem akar profitálni abból,hogy ennyi külföldi van itt az egyszerűen balfasz.
Ennyi faszkalapot egy rakásra. Sziget után legalább 1 hétig még tele a város külföldivel szórják a pénzt, ti meg sírtok. De mondok még valamit kedves szakmunkások: aki nem tud, vagy nem akar profitálni abból,hogy ennyi külföldi van itt az egyszerűen balfasz.
drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.12. 08:33:51
Aham,
te a környéken élsz, ugye?
Mert hsz-ben szereplő "megveszik fillérekért a használt raklapokat" betoldás arra utal, hogy még életedben nem üzemeltettél vidéki, kertes házat.
Amúgy pedig nem értem, miért nem tudjuk egymást kicsit elviselni?
Nem szoktam szigetre járni, nem az én világom, nekem túl nomád ez sátrazós, földönfetrengős dolog. Néhány koncerten voltam már, azok nem voltak rosszak, sőt. A szigetre szükség van, a nemzeti vágta megint csak egy mondvacsinált kormányzati imázsjavító a "panem et circenses" szellemében az erre fogékony rétegeknek (és nem fogok itt panellakózni, meg kádárikisemberezni, vagy hasonlókat).
te a környéken élsz, ugye?
Mert hsz-ben szereplő "megveszik fillérekért a használt raklapokat" betoldás arra utal, hogy még életedben nem üzemeltettél vidéki, kertes házat.
Amúgy pedig nem értem, miért nem tudjuk egymást kicsit elviselni?
Nem szoktam szigetre járni, nem az én világom, nekem túl nomád ez sátrazós, földönfetrengős dolog. Néhány koncerten voltam már, azok nem voltak rosszak, sőt. A szigetre szükség van, a nemzeti vágta megint csak egy mondvacsinált kormányzati imázsjavító a "panem et circenses" szellemében az erre fogékony rétegeknek (és nem fogok itt panellakózni, meg kádárikisemberezni, vagy hasonlókat).
Büdös paraszt 2008.06.12. 08:35:38
A Sziget egy rakás szar. Ettől függetlenül idén is kimegyek egy-két napra a mocsokba és a saját hányásomban fetrengeni, drogozni és fogyatékos részegre inni magam, mert ezt kiválóan lehet, csak sok pénzt kell hozzá összetarhálnom a bejárat előtt. Kemény világ.
LoLLeR 2008.06.12. 08:37:32
Ilyen erővel minden zene fesztivált be lehetne szüntetni, mert vkinek úgy is b@ssz@ a csőrét vmi!
Érdekes, hogy Tokajban semmi gond nem volt a helyiekkel.
Nem értem, hogy miért nem lehet kibírni azt a pár napot.
Érdekes, hogy Tokajban semmi gond nem volt a helyiekkel.
Nem értem, hogy miért nem lehet kibírni azt a pár napot.
z. 2008.06.12. 08:44:09
Voltam. Többször is. Nem kaptam. Egyszer sem.
A város nem a "sziget után" van tele külföldivel, hanem nyár van, azért van tele a város külföldivel. Vagy komolyan godnoljátok, hogy a nagy számban itt kornyadozó huszonéves szakadt külföldi szigetlakókat látod a Várban meg Szentendrén sétálgatni? Hagyjuk már ezt!
És mielőtt leugatnátok, semmi bajom a Szigettel, örülök a pénzt költő túristáknak meg a sokszínűségnek. De azért nem kell ezt a dolgot túlmisztifikálni.
Én két éve voltam utoljára a Szigeten, azóta semmi vonzót nem találok benne. És abban az egy hétben szívok én is rendesen, mert Óbudán, a Miklós téren dolgozom. A parkolókat nem csak a kocsik lepik el, de az igénytelenebb és kispénzű szigetelők egy csoportja előszeretettel ver sátrat a parkoló végén lévő zöld területen és betonon(Sorompó utca). Ezt évek óta tapasztalom, 3-4 sátor mindig áll itt ilyenkor. És napközben az irodában pedig simán lehet hallani a Szigetről beszűrődő zenét. De nem igzat annyira, hogy véres szájjal anyázzak és "atomot neki" kirohanásokat tegyek. Én általában ilyenkor kiveszek szabadságot és tojok az egészre. Ennyi.
A város nem a "sziget után" van tele külföldivel, hanem nyár van, azért van tele a város külföldivel. Vagy komolyan godnoljátok, hogy a nagy számban itt kornyadozó huszonéves szakadt külföldi szigetlakókat látod a Várban meg Szentendrén sétálgatni? Hagyjuk már ezt!
És mielőtt leugatnátok, semmi bajom a Szigettel, örülök a pénzt költő túristáknak meg a sokszínűségnek. De azért nem kell ezt a dolgot túlmisztifikálni.
Én két éve voltam utoljára a Szigeten, azóta semmi vonzót nem találok benne. És abban az egy hétben szívok én is rendesen, mert Óbudán, a Miklós téren dolgozom. A parkolókat nem csak a kocsik lepik el, de az igénytelenebb és kispénzű szigetelők egy csoportja előszeretettel ver sátrat a parkoló végén lévő zöld területen és betonon(Sorompó utca). Ezt évek óta tapasztalom, 3-4 sátor mindig áll itt ilyenkor. És napközben az irodában pedig simán lehet hallani a Szigetről beszűrődő zenét. De nem igzat annyira, hogy véres szájjal anyázzak és "atomot neki" kirohanásokat tegyek. Én általában ilyenkor kiveszek szabadságot és tojok az egészre. Ennyi.
Aham 2008.06.12. 08:45:31
"Aham,
te a környéken élsz, ugye?"
Mármint Óbudán? Nem, tévedsz.
"Mert hsz-ben szereplő "megveszik fillérekért a használt raklapokat" betoldás arra utal, hogy még életedben nem üzemeltettél vidéki, kertes házat."
Ez is tévedés.
Újabb kérdés?
Elárulom, hogy tapasztalatból írtam, amit írtam.
Nem, nem Óbudán lakom, de tapasztaltam, hogy gyakran kint a szabadban nem hallatszik úgy a két házzal arrébb üzemeltetett diszkó, mint a négy fal között.
Másrészt igen, hétvégenként vidékre megyek rokonokhoz, hogy kialudjam magam, de ott meg fűrészelik a fillérekért megvett raklapot. Tapasztalat.
"Érdekes, hogy Tokajban semmi gond nem volt a helyiekkel.
Nem értem, hogy miért nem lehet kibírni azt a pár napot."
Ezt is írta már valaki. Például mert Tokajban egész évben csend van, csak éppen e pár nap alatt van zaj.
Vagy éppen azért, mert a tokajiak mind bortermelők, és persze hogy örülnek ha sok a vendég és iszik. Ezzel ellentétben az óbudaiak nem termelnek bort...
te a környéken élsz, ugye?"
Mármint Óbudán? Nem, tévedsz.
"Mert hsz-ben szereplő "megveszik fillérekért a használt raklapokat" betoldás arra utal, hogy még életedben nem üzemeltettél vidéki, kertes házat."
Ez is tévedés.
Újabb kérdés?
Elárulom, hogy tapasztalatból írtam, amit írtam.
Nem, nem Óbudán lakom, de tapasztaltam, hogy gyakran kint a szabadban nem hallatszik úgy a két házzal arrébb üzemeltetett diszkó, mint a négy fal között.
Másrészt igen, hétvégenként vidékre megyek rokonokhoz, hogy kialudjam magam, de ott meg fűrészelik a fillérekért megvett raklapot. Tapasztalat.
"Érdekes, hogy Tokajban semmi gond nem volt a helyiekkel.
Nem értem, hogy miért nem lehet kibírni azt a pár napot."
Ezt is írta már valaki. Például mert Tokajban egész évben csend van, csak éppen e pár nap alatt van zaj.
Vagy éppen azért, mert a tokajiak mind bortermelők, és persze hogy örülnek ha sok a vendég és iszik. Ezzel ellentétben az óbudaiak nem termelnek bort...
nyekk 2008.06.12. 08:45:51
Bírom ezeket a kibaszott "toleráns" szigetlakókat. Mikor részegen üvöltök a kocsma előtt, hogy felébred a panelház mind a tíz emelete, akkor felháborító, hogy mennyi a bunkó intoleráns panelproli, aki ezért méltatlankodik .Mikor meg buli után másnap szeretném kialudni magam, és mondjuk odakint a füvet nyírják, akkor micsoda antiszociális állatok, és hogy lehet megengedni ilyet?! Nincs itt jog?
teebee 2008.06.12. 08:46:09
Tavaly egy rokkerzsótti mondta jól a szigetről, hogy ő azért nem jár, mert most azok járnak oda, akik elől ő annak idején oda kimenekült. Valahogy én is így vagyok vele, pedig az első öt hat szigeten zsinórban ott voltam (a másodikon még fel is léptünk a bandánkkal, amikor még csak egy kis és egy nagyszínpad volt). Akkoriban viszont folyton veszteséges volt (állítólag). Ma (állítólag) nyereséges, de engem már nem érdekel. Ettől függetlenül baromság lenne ellehetetleníteni. Bár a szigeten megvalósuló kaszinóváros meg fogja ezt tenni pár év múlva, figyeljétek meg. Szerintem kár lesz érte, bár a károgókat ezzel úgy sem győzöm meg.
Egyébként Fehérváron is van szeptemberben egy Fezen nevű zenei fesztivál pár színpaddal és a közeli lakótelepen élők is egyre jobban fúrják már (érdekes módon ott is a fityiszes körzeti képviselő "állt ki" a "panelprolik" mellett).
Amúgy meg soseleszvilágváros Budapesten kívül is vannak városok ebben az országban, még ha nem is milliós nagyságrendűek és azokban sem csak gumicsizmás disznót ölő parasztok laknak (akikkel mellesleg semmi gondom). Anyátok a vidéki ! Fehérvár pl.már akkor (fő)város volt, amikor a budai vár helyén még zergék kergették egymást.
Egyébként Fehérváron is van szeptemberben egy Fezen nevű zenei fesztivál pár színpaddal és a közeli lakótelepen élők is egyre jobban fúrják már (érdekes módon ott is a fityiszes körzeti képviselő "állt ki" a "panelprolik" mellett).
Amúgy meg soseleszvilágváros Budapesten kívül is vannak városok ebben az országban, még ha nem is milliós nagyságrendűek és azokban sem csak gumicsizmás disznót ölő parasztok laknak (akikkel mellesleg semmi gondom). Anyátok a vidéki ! Fehérvár pl.már akkor (fő)város volt, amikor a budai vár helyén még zergék kergették egymást.
Büdös paraszt 2008.06.12. 08:48:45
Tokajjal azért nincs baj, mert ott a hülye helyiek büszkék a koszfészkükre és a nem kevésbé szar fesztiváljukra. És a népesség jelentős része pincetulajdonos. És vendégszeretőek is, rohadjanak meg. Idén is megyek.
Scroll_Lock 2008.06.12. 08:49:50
A kerületben lakom mióta élek, nem vagyok nyugdíjas és kurvára utálom a szigetet. Ellepi a sok csöves tróger a köztereket, totál szabálytalanul mindenhol parkolnak. Nah meg még az kéne tényleg, hogy lezárt rakpart mellett menjen át a forgalom ott ahol én dolgozni járok. Tényleg az van, hogy én le vagyok szarva és ha szólni merek érte akkor intoleráns faszfej vagyok...
a köbüki 2008.06.12. 08:50:53
Én is Újpesten lakom, a nagyszinpadot látni az ablakból, mert a 9. emeleten a duna felé néz az ablakom.
A Szigetet valóban lehet hallani, de egyáltalán nem zavaró!
Sokkal inkább zavaró a Rómain a sok "élőzene Ferivel" feliratú vendéglátóipari egység, ami nem 1 hétig tart, hanem egyész nyáron!
Az F1-ről már nem is beszélve, a helikopterek egyész hétvégén a házunk felett közlekednek öt percenként egy!
Ez az egész szigetmizéria műbalhé! Az csípi az önkormányzatok (III, IV, XII) szemét, hogy nem kapnak az adóbevételből! Nézd meg, régebben a Tarlós mekkorát harcolt a szigettel a zaj miatt, mégis megegyeztek. Most Dercén a sor.
Aki meg még soha nem volt szigeten, kedves kommentelők, azoknak meg egyszer meg kellene nézni hogy miről is írnak! A sok részeg drogos duma egy kicsit necces, mert ezen az alapon az összes egyetemi kolibulit is meg kellene szüntetni!
Kicsit el kellene ezen gondolkodni!
Elfogadom, hogy vannak egyes emberek akiket zavar a hangerő, de nem hiszem el hogy ez elviselhetetlen. A a penelben zárt ablaknál csörömpöl a pohár, akkor ott vagy földrengés van vagy arra fúrják a négyes metrót!
A Szigetet valóban lehet hallani, de egyáltalán nem zavaró!
Sokkal inkább zavaró a Rómain a sok "élőzene Ferivel" feliratú vendéglátóipari egység, ami nem 1 hétig tart, hanem egyész nyáron!
Az F1-ről már nem is beszélve, a helikopterek egyész hétvégén a házunk felett közlekednek öt percenként egy!
Ez az egész szigetmizéria műbalhé! Az csípi az önkormányzatok (III, IV, XII) szemét, hogy nem kapnak az adóbevételből! Nézd meg, régebben a Tarlós mekkorát harcolt a szigettel a zaj miatt, mégis megegyeztek. Most Dercén a sor.
Aki meg még soha nem volt szigeten, kedves kommentelők, azoknak meg egyszer meg kellene nézni hogy miről is írnak! A sok részeg drogos duma egy kicsit necces, mert ezen az alapon az összes egyetemi kolibulit is meg kellene szüntetni!
Kicsit el kellene ezen gondolkodni!
Elfogadom, hogy vannak egyes emberek akiket zavar a hangerő, de nem hiszem el hogy ez elviselhetetlen. A a penelben zárt ablaknál csörömpöl a pohár, akkor ott vagy földrengés van vagy arra fúrják a négyes metrót!
Madnezz 2008.06.12. 08:52:48
Komolyan mondom: Ki az országból a mindig roszkedvű, mindenért hőzöngő csimbókos mélymagyarokkal! Menjenek a picsába máshova busongani! Abban a pillanatban megugrana az elégedettségi index az országban hogy eltüntek, pedig csak 1-2% ilyen igazi vadparaszt van itt, nem lenne kár értük.
A turizmus a GDP jelentős része, senki nem szeretne a tizedével kevesebbet keresni, csak mert nem engedünk be külföldit, aki egy magyar éves fizuját költi itt el napok alatt. Normális helyeken kinyalják a seggüket is csak jöjjenek, itt meg....
A turizmus a GDP jelentős része, senki nem szeretne a tizedével kevesebbet keresni, csak mert nem engedünk be külföldit, aki egy magyar éves fizuját költi itt el napok alatt. Normális helyeken kinyalják a seggüket is csak jöjjenek, itt meg....
Aham 2008.06.12. 08:58:09
Blogíró:
"...hogy mindenféle polgármesterek a környékbeli lakosok hátsóját lefetyelve..."
Madnezz:
"Normális helyeken kinyalják a seggüket is csak jöjjenek /a túristák/..."
Akkor most melyik seggnyalás a jó és melyik a rossz, és miért ellentétes a kettő? :))
"...hogy mindenféle polgármesterek a környékbeli lakosok hátsóját lefetyelve..."
Madnezz:
"Normális helyeken kinyalják a seggüket is csak jöjjenek /a túristák/..."
Akkor most melyik seggnyalás a jó és melyik a rossz, és miért ellentétes a kettő? :))
nane 2008.06.12. 08:59:41
Sziasztok!
Nos én eddig az összes szigeten kint voltam. Tényleg szomorú volt (még most is az) látni, ahogy a jó kis kezdeményezésből egy hetes óriás kirakodóvásár/búcsú és pénzvadászat lesz. De valamelyest ezt meg lehet érteni, hisz közben a fellépők száma/színvonala az ellátás minősége folyamatosan nőtt és ezt ugyebár valamiből finanszírozni kell....még akkor is, ha az üzletszag sokat elvesz a sokat emlegetett sziget-feelingből.
Azt kár tagadni, hogy a Sziget majdnem az egyetlen dolog, amit egy külföldi fiatal ismer ma Magyarországból...és ha valaki azt mondja, hogy még ez sem kéne akkor annak súlyos baj van a fejében. Bár Magyarországon ez sajnos megszokott.
A zajszintről csak annyit, hogy laktam Óbudán és Újpesten is....egyik helyen sem észleltem semmit a szigetből....sőt azt kell mondjam, hogy már amikor caplatok/hajózok haza szigetről már út közben sem olyan mértékű a zaj, hogy ne tudnék békésen elszunnyadni. Ha valakinek ilyen szintű alvási problémái vannak, javaslom forduljon orvoshoz vagy költözzön le a pincébe.
Toleranciáról meg annyit, hogy tudnék olyan falun megrendezett több napos, évről-évre nagyobb metal (szóval nem egy lágy ringató zene) fesztivált mondani, ami a falu teljes támogatottságát élvezi a polgármesteről a Józsi bácsin keresztül a Mari néniig...és ha megkérdeznéd, nem, nem azért támogatják mert szeretik azt a fajta zenét vagy a napokig a várost ellepő rockereket. Csak ők tudják, hogy nekik ez jó. És nem akarják minden áron elérni, hogy ne legyen már jó :P
Nos én eddig az összes szigeten kint voltam. Tényleg szomorú volt (még most is az) látni, ahogy a jó kis kezdeményezésből egy hetes óriás kirakodóvásár/búcsú és pénzvadászat lesz. De valamelyest ezt meg lehet érteni, hisz közben a fellépők száma/színvonala az ellátás minősége folyamatosan nőtt és ezt ugyebár valamiből finanszírozni kell....még akkor is, ha az üzletszag sokat elvesz a sokat emlegetett sziget-feelingből.
Azt kár tagadni, hogy a Sziget majdnem az egyetlen dolog, amit egy külföldi fiatal ismer ma Magyarországból...és ha valaki azt mondja, hogy még ez sem kéne akkor annak súlyos baj van a fejében. Bár Magyarországon ez sajnos megszokott.
A zajszintről csak annyit, hogy laktam Óbudán és Újpesten is....egyik helyen sem észleltem semmit a szigetből....sőt azt kell mondjam, hogy már amikor caplatok/hajózok haza szigetről már út közben sem olyan mértékű a zaj, hogy ne tudnék békésen elszunnyadni. Ha valakinek ilyen szintű alvási problémái vannak, javaslom forduljon orvoshoz vagy költözzön le a pincébe.
Toleranciáról meg annyit, hogy tudnék olyan falun megrendezett több napos, évről-évre nagyobb metal (szóval nem egy lágy ringató zene) fesztivált mondani, ami a falu teljes támogatottságát élvezi a polgármesteről a Józsi bácsin keresztül a Mari néniig...és ha megkérdeznéd, nem, nem azért támogatják mert szeretik azt a fajta zenét vagy a napokig a várost ellepő rockereket. Csak ők tudják, hogy nekik ez jó. És nem akarják minden áron elérni, hogy ne legyen már jó :P
pka 2008.06.12. 09:04:25
Csóró fesztiválrajáróknak semmi pénzük nincs. A gazdag külföldieket kellene idecsábítani egy élhető és rendezett, jól megszervezett várossal.
Aham 2008.06.12. 09:04:30
"hogy ne tudnék békésen elszunnyadni. Ha valakinek ilyen szintű alvási problémái vannak, javaslom forduljon orvoshoz vagy költözzön le a pincébe."
Ez a tolerancia :) "Zavar? El lehet menni!" /ejnye ki is mondta ezt nem is olyan rég..?/
Ez a tolerancia :) "Zavar? El lehet menni!" /ejnye ki is mondta ezt nem is olyan rég..?/
leopold getz 2008.06.12. 09:07:15
Én egy kisvárosban élek, ezért egy "fővárosi panelos" életébe nem látok bele, de ha jól emlékszem bemérték minden évben a Sziget zajszintjét és szinte mindenhol, a forgalom zaja erősebb volt a Szigetről jövő hangerőnél...Nem? Az más kérdés, hogy ezt a helyiek már megszokták... Gondolom, a szomszéd Kossuth Rádiója is hasonló gondot okozna... (ha azt még nem szokta meg)
Amúgy tényleg, a Sziget minden évben egyre szarabb... És vizezik a sört. És már túl sok az egész...
Amúgy tényleg, a Sziget minden évben egyre szarabb... És vizezik a sört. És már túl sok az egész...
jpm 2008.06.12. 09:07:43
"egyrészt sokszor kaptam blokkot, és mindig beütik a pénztárgépbe, "
Muhahaha, ezek szerint nem dolgoztál pénztárgép szervízben....
Muhahaha, ezek szerint nem dolgoztál pénztárgép szervízben....
Dezzie 2008.06.12. 09:09:04
Tiltsák be a focimeccseket, az esküvőket, a szabadtéri szórakozóhelyeket, az éttermeket, a Forma1-et, a Múzeumok Éjszakáját, az iskolákat, óvodákat, a strandokat, az útfelújításokat. Mind zajt csinál és forgalmat az ottlakóknak. Én meg aludni akarok és teszek az emberek szórakozására!
Egy hetet - már csak 5 nap - ki lehet bírni, ott lakom a közelben és sosem zavart. Rengeteg pénzt hoz a fővárosnak a sok turista. De minek is az nekünk, hiszen elvagyunk magunkban! Zárjuk le a határokat! (Ennyit a magyar vendégszeretetről, de ezt már a legtöbb turista érzi is...)
Tényleg a panelesek hőbörögnek leginkább. De tényleg, akinek nem tetszik a város zaja, el lehet költözni. Aki nem szeret iskola mellett élni, nem bírja a gyerekzsivalyt - márpedig az csak viszi az állami pénzt... -, vagy a körutak forgalmát, az elköltözik, nem a sulit záratja be, az utat meg le...
(Amúgy a harmadik kerület polgármestere kevesli a pénzt, amit borítékban kap, a negyediké meg sajnálja, hogy oda nincs kijárás a Szigetről és nem az ottani boltokban, szállókban költik a pénzt a tízezrek. Irigység, ennyi.)
Egy hetet - már csak 5 nap - ki lehet bírni, ott lakom a közelben és sosem zavart. Rengeteg pénzt hoz a fővárosnak a sok turista. De minek is az nekünk, hiszen elvagyunk magunkban! Zárjuk le a határokat! (Ennyit a magyar vendégszeretetről, de ezt már a legtöbb turista érzi is...)
Tényleg a panelesek hőbörögnek leginkább. De tényleg, akinek nem tetszik a város zaja, el lehet költözni. Aki nem szeret iskola mellett élni, nem bírja a gyerekzsivalyt - márpedig az csak viszi az állami pénzt... -, vagy a körutak forgalmát, az elköltözik, nem a sulit záratja be, az utat meg le...
(Amúgy a harmadik kerület polgármestere kevesli a pénzt, amit borítékban kap, a negyediké meg sajnálja, hogy oda nincs kijárás a Szigetről és nem az ottani boltokban, szállókban költik a pénzt a tízezrek. Irigység, ennyi.)
nane 2008.06.12. 09:11:00
Aham. kiragadni egy mondatot és belekötni a másikba valahogy mindig jobban megy itt nálonk, mint megtalálni a közös nevezőt :P
Aham 2008.06.12. 09:12:10
"Egy hetet - már csak 5 nap - ki lehet bírni, ott lakom a közelben és sosem zavart."
Boldog ember vagy. Irigyellek. Komolyan.
Téged nyilván sok minden más sem zavar. Így jó lehet élni.
Mondjuk volt egy lakótársam, őt se zavarta soha semmi - mert mindig ő aludt el először és istentelenül horkolt :)
Boldog ember vagy. Irigyellek. Komolyan.
Téged nyilván sok minden más sem zavar. Így jó lehet élni.
Mondjuk volt egy lakótársam, őt se zavarta soha semmi - mert mindig ő aludt el először és istentelenül horkolt :)
beton 2008.06.12. 09:12:12
"Én viszont csendre szeretek elaludni. Megkérlek, hogy toleráld ezt is."
kösz Aham, pont erről beszéltem.. ;)
kösz Aham, pont erről beszéltem.. ;)
Aham 2008.06.12. 09:13:23
"Aham. kiragadni egy mondatot és belekötni a másikba valahogy mindig jobban megy itt nálonk, mint megtalálni a közös nevezőt :P"
Milyen egy mondatra gondolsz? Ha a seggnyalósra, az csak poén volt :)
Milyen egy mondatra gondolsz? Ha a seggnyalósra, az csak poén volt :)
nane 2008.06.12. 09:14:10
beton: a különbség annyi, hogy te egész évben "csendre" alhatsz, a szigetelők meg egy hetet fesztiválozhatnak :P Kinek a jogai is érvényesülnek jobban,
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2008.06.12. 09:15:58
Még jó, hogy a riói karnevál nem Pesten van, mert itt aztán a buta magyar nép jól megadná a szájának...
imperial 2008.06.12. 09:16:10
Régebben azért volt jó a Sziget, mert olyan metál-rock buli volt, ahol nem lehetett látni a köcsög bekokainozott tekknós-dizsis-trendi divatmajmokat. Most meg szinte csak ezeket látni. A jelenlegi Szigetért nem kár és ehhez semmi köze a zajnak, a rakpartnak, meg a többi hülye kifogásnak.
Aham 2008.06.12. 09:16:24
"beton: a különbség annyi, hogy te egész évben "csendre" alhatsz"
Éppen arról beszéltünk, hogy sajnos már sehol nincs csend. Fentebb írta valaki, hogy a forgalom zaja erősebb. Hát ez az. Hogy a forgalom zaja is ott van!
(Meg a flexelőké, meg a fűnyíróké, mega...)
Éppen arról beszéltünk, hogy sajnos már sehol nincs csend. Fentebb írta valaki, hogy a forgalom zaja erősebb. Hát ez az. Hogy a forgalom zaja is ott van!
(Meg a flexelőké, meg a fűnyíróké, mega...)
nane 2008.06.12. 09:16:50
Ha valóban nagy problémát jelentene a zajszint és nem csak pár kispolgár hőbörgése lenne ez, akkor már rég nem működhetne a sziget szerintem.
nane 2008.06.12. 09:18:09
Aham: akkor tiltsuk be a zajt wazze, ne a sziget ellen lázadozzunk :D
imperial 2008.06.12. 09:18:27
Ja, a mélymagyarozó, buta magyarozó g......szökevények és zs...bérencek meg bekaphatják a nem metélt faszomat.
beton 2008.06.12. 09:20:20
nane, ne nekem mond, én csak Aham-tól idéztem.. ;)
Aham 2008.06.12. 09:20:26
"Ha valóban nagy problémát jelentene a zajszint és nem csak pár kispolgár hőbörgése lenne ez, akkor már rég nem működhetne a sziget szerintem."
Hát ezzel az érvelésseé azt is lehetne mondani, hogy "ha valóban nagy problémát jelentene Budapest légszennyezettsége, akkor már régen ..."
Ha valóban nagy problémát jelente a Föld lakóinak széndioxid-kibocsátása, akkor már régen...
Hát ezzel az érvelésseé azt is lehetne mondani, hogy "ha valóban nagy problémát jelentene Budapest légszennyezettsége, akkor már régen ..."
Ha valóban nagy problémát jelente a Föld lakóinak széndioxid-kibocsátása, akkor már régen...
nane 2008.06.12. 09:21:37
beton: jóvanna :P
a köbüki 2008.06.12. 09:22:13
@Dezzie
"(Amúgy a harmadik kerület polgármestere kevesli a pénzt, amit borítékban kap, a negyediké meg sajnálja, hogy oda nincs kijárás a Szigetről és nem az ottani boltokban, szállókban költik a pénzt a tízezrek. Irigység, ennyi.)"
ITT A PONT!
Mellesleg a Sziget kft a 2 milliárdos rendezvény után ugyanúgy fizet adót mint az össze többi kisvállalkozás, iparúzési adó például!
Az APEH 3 éve nagyon keményen rászállt a szigetre a számlaadás miatt, nekem volt kint ismerősöm aki narancslét árult, elkezdett szakadni az eső, beállt a sátrába egy apuka egy kisgyerekkel kért egy narancslét. Megkapták az innivalót, és adta a lóvét az apuka, mivel esett az eső a pultos lány elvette a pénzt, hogy ne ázzon ott a gyerek, akarta írni a blokkot erre az apuka mutatta az apehellenőri igazolványát. 100000 bünti ott helyben!
Szóval mostanában igen is adnak nyugtát a boltosok a szigeten, mert tele van ellenőrrel a rendezvény, és ez nem titok!
"(Amúgy a harmadik kerület polgármestere kevesli a pénzt, amit borítékban kap, a negyediké meg sajnálja, hogy oda nincs kijárás a Szigetről és nem az ottani boltokban, szállókban költik a pénzt a tízezrek. Irigység, ennyi.)"
ITT A PONT!
Mellesleg a Sziget kft a 2 milliárdos rendezvény után ugyanúgy fizet adót mint az össze többi kisvállalkozás, iparúzési adó például!
Az APEH 3 éve nagyon keményen rászállt a szigetre a számlaadás miatt, nekem volt kint ismerősöm aki narancslét árult, elkezdett szakadni az eső, beállt a sátrába egy apuka egy kisgyerekkel kért egy narancslét. Megkapták az innivalót, és adta a lóvét az apuka, mivel esett az eső a pultos lány elvette a pénzt, hogy ne ázzon ott a gyerek, akarta írni a blokkot erre az apuka mutatta az apehellenőri igazolványát. 100000 bünti ott helyben!
Szóval mostanában igen is adnak nyugtát a boltosok a szigeten, mert tele van ellenőrrel a rendezvény, és ez nem titok!
ApukadHUN 2008.06.12. 09:22:17
Szerintem igazából ez nem az alvásról szól, meg a zajról. Egy csomó komplexussal élő panellakó nem tudja feldolgozni, hogy nincs pénze a Szigetre, nem érti mi a jó benne, ennek ellenére látja, hogy sikeres a fesztivál.
Az szokott még probléma lenni, hogy a külföldiek egyre többen vannak, de könyörgöm a magyarok még 30 év múlva is csak Metallicára, RHCP-re, meg Pearl Jamre várnak majd, különben nem maradna el a Hives és a Smashing Pumpkins, meg nem 2000 külföldi és 1000 magyar előtt játszana a Muse.
Az szokott még probléma lenni, hogy a külföldiek egyre többen vannak, de könyörgöm a magyarok még 30 év múlva is csak Metallicára, RHCP-re, meg Pearl Jamre várnak majd, különben nem maradna el a Hives és a Smashing Pumpkins, meg nem 2000 külföldi és 1000 magyar előtt játszana a Muse.
Madnezz 2008.06.12. 09:22:41
Aham!
Egyik féle seggnyalás sem normális... :D
Csak normálisan kellene kezelni a turistákat, akik tk. vevők az országban és mi vagyunk az eladók, szal. nem kéne kizavarni őket, ha már egyszer bevétel van belőlük!
A rendezési jogok eladásából próbál meg lecsípni magának néhány politikus ezzel a zsarolással. Erről szól a történet, vagy van itt olyan, aki szerint egy politikus más ember hogyléte miatt aggódik komlyan?
Egyik féle seggnyalás sem normális... :D
Csak normálisan kellene kezelni a turistákat, akik tk. vevők az országban és mi vagyunk az eladók, szal. nem kéne kizavarni őket, ha már egyszer bevétel van belőlük!
A rendezési jogok eladásából próbál meg lecsípni magának néhány politikus ezzel a zsarolással. Erről szól a történet, vagy van itt olyan, aki szerint egy politikus más ember hogyléte miatt aggódik komlyan?
Aham 2008.06.12. 09:23:03
"Aham: akkor tiltsuk be a zajt wazze, ne a sziget ellen lázadozzunk :D"
Ha figyelmesen olvastál, akkor észrevehetted, hogy én a Sziget ellen egy szót sem szóltam :) Annál is inkább, mert nem azon a környéken lakom.
Ugyanakkor viszont - ahogy szintén leírtam - elég sok bajom van a zajszennyezéssel, Budapesten és vidéken is, tehát meg tudom érteni őket...
Ha figyelmesen olvastál, akkor észrevehetted, hogy én a Sziget ellen egy szót sem szóltam :) Annál is inkább, mert nem azon a környéken lakom.
Ugyanakkor viszont - ahogy szintén leírtam - elég sok bajom van a zajszennyezéssel, Budapesten és vidéken is, tehát meg tudom érteni őket...
nane 2008.06.12. 09:23:47
Aham: asszem ebben most nincs igazad, a szigetet el lehetne törölni egy meg nem adott engedéllyel, míg a másik kettőt kicsit nehezebb megoldani ennyivel.
Tehát tartom azt, hogy már rég nem lenne sziget, ha annyira problémás lenne.
Tehát tartom azt, hogy már rég nem lenne sziget, ha annyira problémás lenne.
Aham 2008.06.12. 09:26:40
"Aham: asszem ebben most nincs igazad, a szigetet el lehetne törölni egy meg nem adott engedéllyel, míg a másik kettőt kicsit nehezebb megoldani ennyivel."
Na jó, egy kicsit túloztam :) De csak egy kicsit. A három dolog valójában ugyanaz - csak az intenzitásban különbözik.
És mindhárom olyan, hogy vannak akik radikálisabb megoldást akarnak, és vannak akik szerint neeeem olyan nagy dolog ez, tessék hozzászokini és kész...
Na jó, egy kicsit túloztam :) De csak egy kicsit. A három dolog valójában ugyanaz - csak az intenzitásban különbözik.
És mindhárom olyan, hogy vannak akik radikálisabb megoldást akarnak, és vannak akik szerint neeeem olyan nagy dolog ez, tessék hozzászokini és kész...
nane 2008.06.12. 09:26:54
Aham: a te post-odra reagáltam, de mivel az itt "harcolók" többsége a sziget ellen lázad és nem a flex ellen...ezért pöttyintettem a végére a szigetes mondatot.
nane 2008.06.12. 09:29:16
Aham: hát az emberek már csak ilyen sokfélék :D
antika890 2008.06.12. 09:30:52
Még egy ilyen szánalmas dolgon is, mint a Sziget fesztivál, összevesztek TI, MAGYAROK. Minimum két pártra szakadtok minden kérdésben, legyen az a sarki baromfi bolt napi bevétele, vagy a szomszéd Józsi vadiúj kocsija. Aztán persze fintorogtok a politikusokra, merthogy ők szedik ketté a nagy nemzetet. Megsúgom nem ők. Illetve ők is felülről, de pontosan TI vagytok azok, akik elkezdhetnék rendbeszedni magukat. Igen azzal, hogy reggel nem ugattok be annak, aki véletlenül 10 centivel közelebb parkolt a kocsitokhoz, azzal, hogy napi 5 percig próbáltok másra figyelni, más embereknek segíteni. Amíg ez nem megy, ne várjátok tátott szájjal a mannát, a politikusok nem fogják megváltani se a világot, se ezt az országot addíg, amíg TI nem tesztek valamit. Ember embernek a farkasa, és mostmár Magyar Magyarnak a farkasa is. Tessék, lehet engem is szidni, bár ÉN nem fogom elhagyni ezt az országot, sokakkal ellentétben, akik már megunták ezt a széthúzást, pereskedést. Mint ahogy semmiben, a Szigettel kapcsolatban sem lesz semmi változás, lakótelepesek kontra szórakozni vágyók. Hatalmas mínusz mindegyiknek
z. 2008.06.12. 09:37:10
Az a baj, hogy a fesztivál növekedésével együtt járó fejlesztések csak és kizárólag a Szigetre koncentrálódnak. Persze jó az, hogy most már egyre több és kultúráltabb a vizes blokk, a mobil bank meg a vendéglátóipari egységek, stb.. De ami közvetlenül nem hoz pénzt, ellenben megkönnyítené mások életét, arra nem áldoznak.
Mondok példát. Ausztria, síszezon. Kis alpesi falvak, pár ezer lakóval, ahova síszezonban (tíz)ezrével mennek a síelők. És minden szezon elején az ilyen kisebb településen felhúznak egy 4-5 emeletes ideiglenes fémszerkezetű parkolóházat. Amit szezon végén lebontanak. Ami első ránézésre nem tűnik kifizetődőnek (mert hogy még ingyenes is a parkolás). De tuti megéri erre áldozni, mert így a helyiek életét nem teszi tönkre a megsokszorozódott autóforgalom, a síelők örülnek, mert kultúráltan lehet parkolni a pályáktól 200 méterre. És valahogy mindenki megérti azt, hogy egymásból élünk és ha ő, mint látogató elégedett, akkor én, mint vendéglátó is az vagyok. És fordítva.
A Szigeten és általában hazánkban mindenhol az ilyen "hangulatjavító" beruházások hiányoznak. Ha pl egy ilyen parkolásos megoldással el lehetne kerülni, hogy a környékbeliek ne szívjanak, akkor már egy pipa. És talán a hőbörgés is kevesebb lenne, mert joggal godnolhatná az ember, hogy ok idén megoldották a parkolás gondot, jövőre talán javul a tömegközelekedés vagy a zaj vagy bármi.
Mondok példát. Ausztria, síszezon. Kis alpesi falvak, pár ezer lakóval, ahova síszezonban (tíz)ezrével mennek a síelők. És minden szezon elején az ilyen kisebb településen felhúznak egy 4-5 emeletes ideiglenes fémszerkezetű parkolóházat. Amit szezon végén lebontanak. Ami első ránézésre nem tűnik kifizetődőnek (mert hogy még ingyenes is a parkolás). De tuti megéri erre áldozni, mert így a helyiek életét nem teszi tönkre a megsokszorozódott autóforgalom, a síelők örülnek, mert kultúráltan lehet parkolni a pályáktól 200 méterre. És valahogy mindenki megérti azt, hogy egymásból élünk és ha ő, mint látogató elégedett, akkor én, mint vendéglátó is az vagyok. És fordítva.
A Szigeten és általában hazánkban mindenhol az ilyen "hangulatjavító" beruházások hiányoznak. Ha pl egy ilyen parkolásos megoldással el lehetne kerülni, hogy a környékbeliek ne szívjanak, akkor már egy pipa. És talán a hőbörgés is kevesebb lenne, mert joggal godnolhatná az ember, hogy ok idén megoldották a parkolás gondot, jövőre talán javul a tömegközelekedés vagy a zaj vagy bármi.
nane 2008.06.12. 09:37:21
antika890: az emberek szoktak néha beszélgetni...és ha nem egyezik a véleményük akkor ne adj' Isten még vitatkozni is :)
De jelen esetben összeveszésnek nem fedeztem fel a nyomát sem :)
De jelen esetben összeveszésnek nem fedeztem fel a nyomát sem :)
nyekk 2008.06.12. 09:46:56
antika890 2008.06.12. 09:30:52 Elvileg igazad van. Csakhogy ebben az országban, meg máshol is Vannak olyan csoportok (gazdasági, etnikai, ilyen-olyan) akik abból gazdagodtak, gazdagodnak, élnek meg, hogy a birka tömeg toleráns. Abban a pillanatban kihasználják a toleranciát saját hasznukra,a toleráns bírkák kárára. Lásd a meszűnő sávnál életvitel szerűen előre száguldókat, majd a toleranciádra építve bekéredzkedő tolakodókat. tudnék társadalmi, etnikai példát is mondani bőven, de hát ez most nem ide való. Vadkapitalizmus van (nem keverendő össze Vad Katalinnal) ahol a vadon rideg törvényei érvényesülnek, és a tolerancia sajnos a lúzerséggel vált szinonímmá.
nyekk 2008.06.12. 09:52:02
z. 2008.06.12. 09:37:10 Teljesn egyetértek veled. Majd ha az előnyökből, meg a hátrányokból egyenlően részesedik a lakosság, akkor lesz tolerancia. De amíg egy szűk csopor bezsebel minden előnyt, a környékbeli plebsz meg csak szív, mint torkosborz, addig ne várjanak megértést. De nálunk ez most így van. Ráadásul a bezsebelő szűk csoport még köpköd, hogy micsoda intoleráns buzik az ellenzők.
ambbay 2008.06.12. 09:52:35
Régebben, mikor néha házibulit tartottam szombat este, a szomszédok jöttek át habzó szájjal, hogy hogy képzelem ezt. Aztán az egyik buli elôtt kitettem egy papírt a földszinti hirdetôtáblára, hogy itt és itt buli lesz, a hangoskodásért elôre is elnézést blabla. Senki nem jött át aznap.
"A szomszédban buli lesz, elnézést kérünk" - Lehet, hogy ennyit kellene leírniuk a Sziget szervezôinek is, majd kinyomni pár tízezer példányban pár nappal a nyitás elôtt.
"A szomszédban buli lesz, elnézést kérünk" - Lehet, hogy ennyit kellene leírniuk a Sziget szervezôinek is, majd kinyomni pár tízezer példányban pár nappal a nyitás elôtt.
Aham 2008.06.12. 10:00:09
ambbay, ebben lehet valami. :)
Ha a szomszéd is közölné, hogy 'bocsesz, tudom, hogy hangos a flexem, de nem tudom máskor megcsinálni" akkor talán jobban kijönnénk a dologból, mint így, hogy "Hallod a flexemet? Dehogy hallod vazze, nem is hangos. És ha hallod is, ki a f*szt érdekel? El lehet innen menni"....
Ha a szomszéd is közölné, hogy 'bocsesz, tudom, hogy hangos a flexem, de nem tudom máskor megcsinálni" akkor talán jobban kijönnénk a dologból, mint így, hogy "Hallod a flexemet? Dehogy hallod vazze, nem is hangos. És ha hallod is, ki a f*szt érdekel? El lehet innen menni"....
poloska 2008.06.12. 10:01:04
a Sziget egy trágyakupac...a sok agynéma burzsuj gerappát ordibál mert most éppen az a menő..na ekkor döntöttem el hogy ide soha többet...Hegyalját viszont 5 éve nem hagyom ki,mert ott nincs lehúzás, viszont van HANGULAT..
z. 2008.06.12. 10:01:08
Vagy a fesztivál után, amikor már kitakarították a szigetet, rendezhetnének egy kis "majálist" a következő szombaton a környező kerület lakóinak. 10-től 4-ig egy kis családi program, belépő lakcímkártyával. Kurvára nem nagy dolgok ezek, de mégis azt közvetítik, hogy odafigyelünk egymásra. És azt az üzenetet hordozza, hogy tudom, hogy nektek ez az egy hét Sziget maga volt a pokol (erős túlzás), de nem azért van, hogy titeket idegesítsünk, hanem ők így szórakoznak, kiszolgáljuk őket. Ti viszont így szerettek szórakozni, tessék, megköszönve a türelmeteket, titeket is kiszolgálunk. Nem lenne egy nagy durranás, ami a költségeket illeti, de hogy egy életre elhallgattatná a fanyalgókat, az is biztos.
kilgortrout 2008.06.12. 10:03:05
A sok tarsolylemezes jurtalakó turultotemista miért viselkedik úgy rendszeresen, hogy a saját hőn szeretett hazáját járatja le? Miért köpi szemen szinte a turistát, aki a Lánchidat fényképezi? "Magyar vagyok, nem turista". Remek. A Sziget egyáltalán nem egyenlő az idehordott szeméttel, mert az szintén szégyen az országra nézve. A Sziget híre Franciaországban, Angliában is szájról szájra terjedt-terjed, így érkezett rá évről évre ezres nagyságrendekkel több külföldi. Nem azért, mert itt lehet randalírozni (volt már valaki Roskildén a kulturált Dániában...?!?!), hanem mert Magyarország/Budapest JÓ HELY a szemükben. Általánosítás? Igen, persze, mint ahogy az is, ha a német turistát kirángatják a Merciből, és úgy rabolják el tőle, akkor Magyarország tök veszélyes hely, óvjunk tőle mindenkit. Pedig valószínűleg nem minden magyar ilyen, de ez a hír is hasonlóképp terjed.
A Szigetre, és hasonló országimázs-építő dolgokra szükség van-azaz lenne.
Kár, hogy ennyi megkeseredett és szűklátókörű ember él e hazában.
A Szigetre, és hasonló országimázs-építő dolgokra szükség van-azaz lenne.
Kár, hogy ennyi megkeseredett és szűklátókörű ember él e hazában.
manna 2008.06.12. 10:07:59
Kompromisszumos javaslatom van. Nem kell se szenvedni, se anyázni, se szenvelegni. Az alvás fontos. Aki nem tud aludni, mert zaj van, az mielőtt nekiáll tajtékozni, vegyen egy doboz Szundi típusú füldugót. Mert aki érzékeny a zajokra, az nemcsak a Szigettől nem alszik, hanem az autó zajától vagy a szomszéd lakótelepi lakásban, szobában brummogó tévétől, hangos emberi beszédtől se. Az Árpád híd lábánál terpeszkedő, óbudai lakótelepen lakók ne mondják már, hogy máshonnan nem jön feléjük, ha máskor nem, hát hajnalban a zajártalom. Kevesebb konfliktus. Javaslom a szervezőkknek, hogy osztogassák a felbőszült néniknek. Tarlósnak még veszek is pár dobozzal.
Konkrétan én a Népszigeten lakom. Namost a Duna az nagyon jól vezeti azt a hangzavart éjszakánként, ami a Szigetről dől. Gyanítom, hogy jobban hallani nálunk, mint Óbudán. De egyrészt vagy kint vagyok és bulizunk, vagy megoldom. Jóccakát mindenkinek.
Konkrétan én a Népszigeten lakom. Namost a Duna az nagyon jól vezeti azt a hangzavart éjszakánként, ami a Szigetről dől. Gyanítom, hogy jobban hallani nálunk, mint Óbudán. De egyrészt vagy kint vagyok és bulizunk, vagy megoldom. Jóccakát mindenkinek.
Aham 2008.06.12. 10:23:31
Manna, sajnos a füldugó távolról se 100%-os megoldás...
akirakuroszava 2008.06.12. 10:41:42
Most ültek le tárgyalni...
Na hogy is lesz ez.
Tarlós Pist i kap még 200e USD-t kampányra zsebbe a Karcsitól mégegyszer..
A főváros végül mégis beleegyezik a feltúrás elhalasztásába.. legfeljebb bukik a város pár 100millát.. mit számít.. a közösből megy
Derce meg kap 100e Usd- kampányra zsebbe mint az szokás már a Szigetnél évek óta.
kÉZ, KEZET MOS..
mOSOLYOGVA KIJÖNNEK MAJD A MEGBESZÉLÉSRŐL ÉS ÖSSZEMOSOLYOGNAK... JÓ MULATSÁG..FÉRFI MUNKA VOLT.. : )
Na hogy is lesz ez.
Tarlós Pist i kap még 200e USD-t kampányra zsebbe a Karcsitól mégegyszer..
A főváros végül mégis beleegyezik a feltúrás elhalasztásába.. legfeljebb bukik a város pár 100millát.. mit számít.. a közösből megy
Derce meg kap 100e Usd- kampányra zsebbe mint az szokás már a Szigetnél évek óta.
kÉZ, KEZET MOS..
mOSOLYOGVA KIJÖNNEK MAJD A MEGBESZÉLÉSRŐL ÉS ÖSSZEMOSOLYOGNAK... JÓ MULATSÁG..FÉRFI MUNKA VOLT.. : )
akirakuroszava 2008.06.12. 10:55:05
Egyébként az éjjel már leírtam ide..
Az eléggé hihetetlen, hogy a rakpartfeltúrásról nem tudoot a Gerendai... már évek óta ezt hallgatjuk .. jajj mi lesz a Szigettel ha elkezdik a rakpartfelújítást.
Nem igaz hogy nem tudott róla..
Egyszerűen azt gondolták maradjon az augusztus elejei időpont. majd elmutyizzuk valahogy a heverokkal( politikusok minden oldalról)..
Gerendai csak magára vethet, simán lehetett volna július végén a Sziget, csak akarni kellett volna időben.
Sima erőfitogtatás és ingyen hisztéria ami nem az egyébként döglött kutya fesztiválról szól hanem a szétlopom magyarországot mozgalmat alapítok, politikai pályára készülök nullszaldó Károly rendezésében láthatjuk a Hogy húzzak még több politikai hasznot a Szigetből c. film etüdöt.
Az eléggé hihetetlen, hogy a rakpartfeltúrásról nem tudoot a Gerendai... már évek óta ezt hallgatjuk .. jajj mi lesz a Szigettel ha elkezdik a rakpartfelújítást.
Nem igaz hogy nem tudott róla..
Egyszerűen azt gondolták maradjon az augusztus elejei időpont. majd elmutyizzuk valahogy a heverokkal( politikusok minden oldalról)..
Gerendai csak magára vethet, simán lehetett volna július végén a Sziget, csak akarni kellett volna időben.
Sima erőfitogtatás és ingyen hisztéria ami nem az egyébként döglött kutya fesztiválról szól hanem a szétlopom magyarországot mozgalmat alapítok, politikai pályára készülök nullszaldó Károly rendezésében láthatjuk a Hogy húzzak még több politikai hasznot a Szigetből c. film etüdöt.
akirakuroszava 2008.06.12. 11:01:15
Ez a szerencsétlen barom Gerndai meg ifjúságügyi ombudsman szeretett volna lenni.. komolyan..
Vazz politikusi pályára akar lépni, be is jelentette egy TV műsorban.. ez egy barom.. mint az anyai nagybáttya akit kivégezteka világháború után azonnal mert miniszterelnök volt az volt a veszte hogy Imrédynek hívták.. jó ez most nem tartozik ide.. ok.
de azért az felháborító hogy százezrek szívnak nyeretlen politikusjelöltek bénázásain..
Vazz
Vazz politikusi pályára akar lépni, be is jelentette egy TV műsorban.. ez egy barom.. mint az anyai nagybáttya akit kivégezteka világháború után azonnal mert miniszterelnök volt az volt a veszte hogy Imrédynek hívták.. jó ez most nem tartozik ide.. ok.
de azért az felháborító hogy százezrek szívnak nyeretlen politikusjelöltek bénázásain..
Vazz
Rózsa · http://Bozsenyoka 2008.06.12. 13:18:03
Hello,
Végig olvastam a kommenteket. Volt néhány amelyeken kissé megütköztem :)
Abszolút megértem azt akit zavar, hogy nem fér fel a HÉV-re, és zavarja az alvásban a Sziget. De azért, hogy a HÉV nem jár gyakrabban nem a Sziget rendezői/szervezői a felelősek. Emellett valóban szükség lenne az infrastruktúra fejlesztésére, de ez megint csak nem a szervezők feladata. Egyébként hajóval is megközelíthető a rendezvény, Én mindig ezt az utat választom, mert jóval kényelmesebb, szellősebb, és nem foglalom le az aznap még dolgozók elől a helyet a HÉV-en. A zaj meg sajnos adott dolog, ha egy fesztiválról beszélünk, de amellett, hogy kényelmetlenséget szül pár embernek, igencsak hozzájárul ahhoz, hogy hírnevünket vigye a világban. Én leginkább azon lepődök meg, hogy a III., és a IV. kerület emelte fel a szavát a Sziget ellen, nem mondjuk a XIII. kerület, ezen belül a Marina-part lakói. Ők totál a Hammer sátorra néznek. Ha valaki abszolút nem tud aludni, akkor szerintem Ők azok.
Az meg, hogy a szervezők mennyit keresnek ezen abszolút magánügy. Volt egy jó gondolatuk évekkel ezelőtt, meg befektetni való pénzük és jó lóra tettek. Mindig annak csípi a szemét mások pénze, aki sikertelen és szemernyi kreativitás sincs benne. És ez abszolút politikai és VALLÁSI hovatartozástól FÜGGETLEN!!! Legalábbis az eddigi tapasztalataim ezt súgják...
Egyébként a Sziget nem a hullarészegen fetrengő kokainfüggő állatok találkozási pontja. Van persze ilyen is, de nem ez a jellemző. Inkább találkozni mosolygós, vidám emberekkel, akik azért látogattak ki, hogy kiszakadjanak a mindennapokból és jól érezzék magukat (ne adj Isten egy kis alkohollal)... Mindenki megtalálja a neki tetsző zenei irányzatot ha akarja, ha nem, akkor meg hazamegy :)
Szerintem lehet szeretni a Szigetet és lehet utálni. Egy biztos, hogy jó hírünket viszi a világban, és egy olyan esemény amire büszkék lehetünk.
Az, hogy mennyire elviselhető vagy elviselhetetlen a zaj nem tudom megítélni. Ha annyira elviselhetetlen célszerű erre az időpontra időzíteni a nyaralást, az úgy is több ideig tart, mint 5 nap. :)
Végig olvastam a kommenteket. Volt néhány amelyeken kissé megütköztem :)
Abszolút megértem azt akit zavar, hogy nem fér fel a HÉV-re, és zavarja az alvásban a Sziget. De azért, hogy a HÉV nem jár gyakrabban nem a Sziget rendezői/szervezői a felelősek. Emellett valóban szükség lenne az infrastruktúra fejlesztésére, de ez megint csak nem a szervezők feladata. Egyébként hajóval is megközelíthető a rendezvény, Én mindig ezt az utat választom, mert jóval kényelmesebb, szellősebb, és nem foglalom le az aznap még dolgozók elől a helyet a HÉV-en. A zaj meg sajnos adott dolog, ha egy fesztiválról beszélünk, de amellett, hogy kényelmetlenséget szül pár embernek, igencsak hozzájárul ahhoz, hogy hírnevünket vigye a világban. Én leginkább azon lepődök meg, hogy a III., és a IV. kerület emelte fel a szavát a Sziget ellen, nem mondjuk a XIII. kerület, ezen belül a Marina-part lakói. Ők totál a Hammer sátorra néznek. Ha valaki abszolút nem tud aludni, akkor szerintem Ők azok.
Az meg, hogy a szervezők mennyit keresnek ezen abszolút magánügy. Volt egy jó gondolatuk évekkel ezelőtt, meg befektetni való pénzük és jó lóra tettek. Mindig annak csípi a szemét mások pénze, aki sikertelen és szemernyi kreativitás sincs benne. És ez abszolút politikai és VALLÁSI hovatartozástól FÜGGETLEN!!! Legalábbis az eddigi tapasztalataim ezt súgják...
Egyébként a Sziget nem a hullarészegen fetrengő kokainfüggő állatok találkozási pontja. Van persze ilyen is, de nem ez a jellemző. Inkább találkozni mosolygós, vidám emberekkel, akik azért látogattak ki, hogy kiszakadjanak a mindennapokból és jól érezzék magukat (ne adj Isten egy kis alkohollal)... Mindenki megtalálja a neki tetsző zenei irányzatot ha akarja, ha nem, akkor meg hazamegy :)
Szerintem lehet szeretni a Szigetet és lehet utálni. Egy biztos, hogy jó hírünket viszi a világban, és egy olyan esemény amire büszkék lehetünk.
Az, hogy mennyire elviselhető vagy elviselhetetlen a zaj nem tudom megítélni. Ha annyira elviselhetetlen célszerű erre az időpontra időzíteni a nyaralást, az úgy is több ideig tart, mint 5 nap. :)